نفت / شناسه خبر: 41971 / تاریخ انتشار : 1400/9/9 11:25
|

تعریف بسته‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت از تعریف بسته‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت خبر داد و گفت: از حداکثر توان داخلی در این حوزه کشور استفاده خواهیم کرد،...

نفتی ها /مدیرعامل شرکت ملی نفت از تعریف بسته‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت خبر داد و گفت: از حداکثر توان داخلی در این حوزه کشور استفاده خواهیم کرد، همچنین از حضور شرکت‌های خارجی بدون در نظر گرفتن شرایط تحریم استقبال می‌کنیم.

محسن خجسته‌مهر با بیان اینکه سرمایه گذاری به صورت مرحله ای صورت می گیرد، اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی ۱۰ سال و ۲۰ سال تعریف شده و متناسب با زمان مورد نیاز برای هر طرح زمان بندی لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه از حداکثر توان سرمایه گذاری داخل کشور استفاده خواهیم کرد و منعی برای این مساله وجود ندارد، گفت: میدان آزادگان جنوبی، فاز ۱۱، کیش، پارس شمالی و برخی میادین را عملا از امسال آغاز کردیم و در سال های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برخی از این طرح ها که شامل بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی است تا سال آینده به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: انتظار داریم توسعه در صنعت نفت با طرح های درنظر گرفته شده محقق شود.

به گفته خجسته مهر برنامه‌ریزی شده تولید گاز به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز و ظرفیت تولید نفت به بیش از ۵ میلیون بشکه در روز برسد، برای تحقق اهداف تولیدی بخش نفت به ۱۰ میلیارد دلار و برای بخش گاز به ۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در دوره ۱۰ ساله نیاز است.

او چندی پیش در نشستی خبری اعلام کرد: اگر اهداف تولید نفت محقق شود صادرات نفت ایران به ۱.۵ برابر بیشتر از زمان قبل از تحریم خواهد رسید./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41971

کلیدواژه

خجسته مهر

سرمایه‌گذاری

صنعت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها