نفت / شناسه خبر: 41791 / تاریخ انتشار : 1400/8/22 08:11
|

درشرکت عملیات اکتشاف نفت چه خبراست؟/ لزوم ورود نهادهای نظارتی به موضوع!

باید از نهادهای نظارتی خواست تا هزینه‌های شرکت و میزان سوخت مصرفی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ این شرکت را بررسی نماید تا این ابهام که این شرکت دراین زمان اقدام به فروش گازوئیل مازاد خود نموده برطرف گردد!

نفتی ها /مطابق مستندات ارسالی به دفتر "نفتی‌ها"، در برخی از اقدامات شرکت عملیات اکتشاف نفت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت و شرکت اویک، احتمالا تخلفاتی چون برگزاری برخی از مناقصه‌های مبهم، فروش مبهم سوخت مازاد، استخدام افراد غیرمرتبط در جایگاه‌های کلیدی و حساس و در نهایت احتمال دریافت هدیه‌هایی چون تلویزیون هوشمند در جهت استخدام افراد صورت گرفته که لازم است نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع نسبت به بررسی دقیق این امر و البته بازرسی از افراد کلیدی شرکت که نقشی مستقیم دراین تخلفات بارز دارند در جهت توقف این فسادهای احتمالی اقدام نمایند.
ظاهرأ منابعی که این مستندات را به دفتر ما ارسال نموده اند؛ گزارش این تخلفات بارز را به دفتر حراست اویک ارسال نموده اند که بنابر ارسال مطالب فوق، حراست مذکور تنها اقدام به دعوت از افرادی که گزارش را داده اند کرده که این امر به دلیل ترس این افراد از شناسایی خود و اخراج ازاین شرکت از حضور در حراست خودداری نموده اند و این مجموعه نیز پیگیر اصل موضوع نبوده است!
دراین بین اگرچه مستندات کامل ارسال گردیده و این تخلفات به افرادی خاص نسبت داده شده اما "نفتی‌ها" به جهت حفظ حریم خصوصی این افراد تا زمان بررسی دقیق نهادهای نظارتی دراین خصوص ، نام این افراد را منتشر نخواهد کرد؛ اما لازم است نهادهای نظارتی به موضوعات خاصی که دراین گزارش مسیر آن روشن خواهد شد بپردازند که این امر خود در نهایت به افراد مذکور ختم خواهد شد.
ابتدا آنکه باید به نحوه استخدام افراد در پست‌های کلیدی در شرکت عملیات اکتساف نفت و البته پشت پرده این نحوه انتخاب افراد پرداخت؛ اینکه یک دیپلم نقاشی باید یکی از پست‌های کلیدی و تخصصی این شرکت را در اختیار داشته باشد که تماما پستی تخصصی است باید حتما زیر ذره بین قرار بگیرد. یا حتی استخدام فامیل نزدیک یکی از مقامات ارشد این شرکت با مدرک لیسانس کشتی سازی در سال ۹۷ و سپس ارتقای او با حقوق حدود ۳۰ میلیون تومانی لازم است به طور جد بررسی گردد.
نکته بعدی اینکه، باید از نهادهای نظارتی خواست تا مسوولان بازرسی هزینه‌های شرکت و میزان سوخت مصرفی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ این شرکت را بررسی نمایند تا این ابهام که این شرکت دراین زمان اقدام به فروش گازوئیل مازاد خود نموده برطرف گردد! همچنین پیشنهاد می‌شود تمام خریدها و قراردادهای مربوط به پروژه‌های حفاری در سال ۹۹ بررسی و با یکدیگر مطابقت داده شود و به ۲ سوال پاسخ داده شود: اول اینکه آیا برای تمامی اقدامات و خریدهای حفاری با رعایت موارد قانونی مناقصه برگزار شده است؟ و دوم اینکه در مواردی که مناقصه برگزار شده آیا از تمامی ظرفیت‌ها به صورت عادلانه در جهت برگزاری مناقصه با تعداد شرکت‌های فعال بازار و اطلاع رسانی صحیح اقدام شده است؟
برهمین اساس، شاید لازم باشد به طور مثال روند مناقصه تامین مواد در پروژه "آذر" مورد بررسی جدی قرار بگیرد. قطعا مهندسان می‌دادند که پروژه آذر یک منطقه استثنایی در کشور بوده که عملیات حفاری آن ملزم به استفاده از مواد بسیار زیادی در بخش سیالات است و بیشترین سود شرکت‌های خدمات سیالات حفاری در میدان نفتی آذر است.
دراین بین نحوه ارسال صدها تن مواد از لحاظ کیفیت و قیمت نهائی توسط شرکت برنده در میدان "آذر" نیز نیاز به توجه بیشتر دارد که لازم است نهادهای نظارتی با ورود به موارد فوق به این ابهام پاسخ دهند که دراین شرکت چه خبراست؟!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41791

کلیدواژه

صندوق بازنشستگی صنعت نفت

شرکت اویک

عملیات اکتشاف نفت

نهادهای نظارتی

اخبار مرتبط

نظرات شما

8 نظر
Iraj / 1400/12/9 - 21:00
حقوق راننده ها ۶۵۰۰ به بالا بسته به دستگاه تحویلی حقوق پرسنل اشپزخانه ۷ میلیون به بالا حقوق پشتیبانی کمپاس ، برقکار موتور من وووو ۸۵۰۰ به بالا حقوق حراست ۱۵۰۰ به بالا فقط عملیات مظلوم واقع شده
rateup 0
 ratedown 0
مطالبه / 1400/12/9 - 20:50
اگر مطالبه گر هستید انعکاس بدین لطفا لازم بدونید شماره تمام قسمت های شرکت ، تمام نفرات از هر قسمتی و سمتی رو که بخواید ارایه میدم تحقیق کنید
rateup 0
 ratedown 0
ناشناس / 1400/11/20 - 02:22
متاسفانه الان کمترین لطف دارن در حق نیروهای عملیاتی شرکت عملیات اکتشاف نفت می‌کنند نیروها با دل جون کار می‌کنند ولی کمترین حقوق نبست به شرکت های دیگه میگیرین اختلاف حقوق نسبت به شرکت های دیگه چیزی نزدیک ۳میلیون الی ۴ میلیون است خواهشمندم رسیدگی کنید و نزارید حق کارگر پایمال بشه از مدیر عامل محترم جناب آقای صالحی منفرد تقاضا مندیم به این وضع سرو سامان بدهد
rateup 3
 ratedown 0
علی / 1400/12/9 - 20:44
بله حقوق نفر اشپزخانه از نفر عملیات بالاتره لازم باشه هر چندتا که بخواهید فیش حقوقی ارسال میکنم
rateup 0
 ratedown 0
علی / 1400/12/9 - 20:44
بله حقوق نفر اشپزخانه از نفر عملیات بالاتره لازم باشه هر چندتا که بخواهید فیش حقوقی ارسال میکنم
rateup 0
 ratedown 0
علی نایفی / 1400/8/23 - 12:29
سلام بنده نیروی حراست اکتشاف نفت بودم وبخاطر اینکه مواردی را از تخلف گوشزد میکردم من را اخراج کردند این موضوع تازگی ندارد وبه هرجایی هم که شکایت بردم حرف من را نادیده گرفتند
rateup 11
 ratedown 0
حق گو / 1400/8/22 - 22:53
تحقیق شود موارد زیادی یافت میشه
rateup 3
 ratedown 0
لسکندر منجزی / 1400/8/22 - 22:13
مفسدین واختلاسگران باید به اشدمجازات برسند.
rateup 3
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها