نفت / شناسه خبر: 41743 / تاریخ انتشار : 1400/8/17 07:47
|

افشاگری "نفتی‌ها" از رانت یک نماینده مجلس سابق در وزارت نفت/ وقتی تمام قوانین نفت برای یک بهارستانی دور می‌خورد!

در سال ۱۳۹۲ زنگنه با استخدام نماینده‌ای دیگر که پیش از آن در مجلس دهم به عنوان نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مشغول به فعالیت بوده، قوانین را زیرپا می‌گذارد!

نفتی‌ها /در سال ۱۳۹۲ زنگنه با استخدام نماینده‌ای دیگر که پیش از آن در مجلس دهم به عنوان نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مشغول به فعالیت بوده، قوانین را زیرپا می‌گذارد!
قطعا بنا بر مستندات موجود که دراین گزارش به آنان پرداخته خواهد شد باید گفت استخدام سید "ع-ا-ر" یکی از نمایندگان شمالی کشور در وزارت نفت دولت روحانی یکی از بزرگترین فسادهای استخدامی معروف به رانت‌های نمایندگی است که قطعا نهادهای نظارتی می‌بایست با ورود به موضوع فوق نسبت به بازگرداندن حقوق بیت المال اقدام نمایند.
طبق مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت، اگر کارمندی از دیگر وزارتخانه‌ای به وزارت نفت منتقل گردد می‌بایست ۱۵ سال به طور کامل در نفت مشغول به کار باشد و درعین حال ۱۰ سال شامل بیمه در نفت گردد تا بتواند در صندوق بازنشستگی نفت جایی برای خود دست و پا کند.
برهمین اساس و بنابر مستندات موجودکه در دفتر "نفتی‌ها" محفوظ خواهد بود، این نماینده مجلس که سابقه حضور در کمیسیون انرژی مجلس هشتم ودهم را در پرونده خود دارد؛ پیش از حضور در وزارت نفت(۱۳۹۲)،  ۳۳ سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش قائمشهر در رده های سازمانی دبیری، را داشته و بدون هیچگونه تخصص تحصیلی و فنی مرتبط با صنعت نفت ( فوق دیپلم ادبیات فارسی از دانشسرای راهنمایی تحصیلی ساری، لیسانس و فوق لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد آمل، دکترای حقوق عمومی از دانشگاهی در هندوستان به صورت غیر حضوری) صرفا با استفاده از رانت نمایندگی به صنعت نفت منتقل می‌شود. در زمان انتقال به نفت "ع-ا-ر" فردی ۵۴ ساله با سابقه ۳۳ ساله در آموزش و پرورش بوده که به نوعی در آستانه بازنشستگی قرار داشته است. ضمن آنکه بنابر مقررات حاکم در صنعت نفت حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پرداری به صندوق بازنشستگی نفت برای انتقال از سایر دستگاه‌های دولتی الزامی است و این امر در خصوص این فرد خاص تنها بنابر دستور مستقیم وزیرنفت وقت صورت گرفته است.
ازسویی دیگر، "ع-ا-ر" علاوه بر ۴ پایه در زمان انتقال و بنا بر مصوبه منسوخه ۶۱۴، ۳ پایه دیگر نیز دریافت کرده که این امر به دلیل بهره‌گیری از مصوبات منسوخ شده کاملا خلاف قانون و مقررات نفت بوده است. براساس همین ترفیعات غیرقانونی نیز میزان حقوق، دستمزد و مزایای وی طی این سال‌ها محاسبه گشته است.
نکته قابل تامل دیگر آنکه فرد مذکور طی سال‌های گذشته  فوق العاده کارشناسان حقوقی که رقم قابل توجهی است را در قالب دریافت نقدی طی فرم‌های موصوف به ۳۲ه دریافت کرده در حالیکه این فوق‌العاده پرداخت شامل افرادی می‌شود که علاوه بر رشته مرتبط حقوق دارای شرایطی چون حضور در واحدها و دایره‌های حقوقی و ادارات حقوقی و همچنین حضور در محاکم قضایی برای ارائه لایحه و دفاعیه باشند؛ که هیچکدام این شروط به شرایط "ع-ا-ر" نزدیک نبوده است.
اگرچه دراین بین نباید فراموش کرد که این تخلفات استخدامی تنها معطوف به نماینده مذکور نمی‌شود بلکه نمایندگان دیگری هم به همین روش پا به وزارت نفت گذاشته‌اند و از رانتی بهره‌برده اند که فرزندان نفت که عمر خود را دراین مجموعه صرف کرده‌اند از آن کاملا بی بهره بوده‌اند.
دراین بین شاید بد نباشد نهادهای نظارتی با ورود به این موضوعات ضمن بازگرداندن حقوق بیت المال به خزانه از سوی این افراد، نسبت به بررسی نحوه استخدام آنان اقدام کنند و اگر قرار بر حفظ این افراد در این وزارتخانه است حداقل پایه ترفیع این افراد بنابر مصوبات روز چون مصوبه ۱۰۶۱ (هر شخصی با هر سابقه ای از هر مجموعه‌ای به نفت وارد گردد نهایتا می‌تواند ۲ گرید دریافت کند و مابقی سوابقش حساب نخواهد شد) محاسبه گردد!
ضمن آنکه باید به طور جدی به دنبال بازگرداندن اضافه پرداخت‌یهای صورت گرفته به فرد مذکور و دیگر نمایندگانی که سرنوشت مشابه او را در وزارت نفت داشته اند، بود آنهم در شرایطی که وزارت نفت برای پرداخت حقوق کارکنانش در برخی از ماه‌ها دچار مشکلات جدی است!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41743

کلیدواژه

نماینده مجلس سابق

وزارت نفت

نفتی‌ها

کمیسیون انرژی مجلس

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
نجاتی / 1400/8/18 - 18:27
سلام چرا یک متخلف مدیر کل تخلفات می‌باشد؟
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها