نفت / شناسه خبر: 41424 / تاریخ انتشار : 1400/7/10 07:39
|

نگرانی بدنه پتروشیمی از حضور یک بیگانه در راس امور این صنعت/ اینبار پتروشیمی سهم چه کسی خواهد شد؟

با انتخاب اغلب مدیران کلیدی نفت و بلاتکلیفی صنعت پتروشیمی دراین میان، این نگرانی که فردی از جنسی غیر از جنس این صنعت بر صندلی مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس تکیه زند بشدت وجود دارد.

نفتی‌ها /آذرجزایری: با انتخاب اغلب مدیران کلیدی نفت و بلاتکلیفی صنعت پتروشیمی دراین میان، این نگرانی که فردی از جنسی غیر از جنس این صنعت بر صندلی مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس تکیه زند و اشتباه تیم زنگنه مجددا تکرار گردد بشدت وجود دارد.
خبرها و حاشیه‌ها بسیارند اما دراین میان یک چیز به دغدغه و خواسته بدنه این صنعت دراین روزها بدل گردیده و آن خواسته‌ای چون تکیه فردی ازاین صنعت بر صندلی ۲ مجموعه کلیدی فعال پتروشیمی است؛ زمانی‌که زنگنه جعفر ربیعی ( فردی که از جنس این صنعت نبود ) و تنها با حمایت ختلان را بر صندلی هلدینگ خلیج فارس نشاند؛ بخش عمده ای  از اعتماد بدنه این صنعت تخریب و درعین حال انگیزه فعالان آن برای تقویت و توسعه این صنعت تقریبا به صفر نزدیک شد. آنهم در صنعتی که تنها مقایسه حقوق مدیرانش با کشورهای حاشیه خلیج فارس گواه تفاوتی فاحش است که هر کدام از مدیران را در صورت نبود انگیزه ملی به سمت کشورهای دیگر و فعالیت در مجموعه‌های پتروشیمی آن سوق می‌داد . از سویی کارشناسان همگی براین باورند که طی حداقل چهار سال گذشته فرار مغزها در صنعت پتروشیمی بسیار بوده تا جاییکه کمبود نیروهای متخصص و توانمند دراین صنعت به شدت محسوس است.
بنابراین در چنین شرایطی این صنعت به افرادی نیازمند است که از جنس این صنعت و ازبدنه آن بر راس امور بنشیند تا بتوان ازاین طریق با بازگرداندن اعتماد به بدنه آن باردیگر شاهد رونق و توسعه این صنعت استراتژیک کشور بود. نباید از خاطر برد که زمانی نفت محور اصلی ۸۰ درصد درآمد کشور بود اما در حال حاضر تا حدود زیادی صنعت پتروشیمی این جایگاه را در شرایط تحریم به خود اختصاص داده و باید نگران نحوه انتصابات در این مجموعه خاص و استراتژیک بود؛ که قطعا حضور فردی از بیرون ازاین بدنه می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد سازد. اگرچه اغلب افراد تصمیم‌ساز این روزهای نفت هم همان کسانی هستند که روزی به نحوه انتصابات غیر تخصصی و فنی در صنعت پتروشیمی دوران زنگنه نقد داشته‌اند و تنها می‌توان از آنان انتظار داشت حالا که خود برراس امور تیکه زده اند به نقد خود پایبند بوده و افرادی از جنس این صنعت را برای مدیریت آن برگزینند.
برهمین اساس باید گفت نگرانی در صنعت پتروشیمی این روزها رو به فزونی است و کار تا جایی پیشروی کرده که اغلب کارشناسان و مدیران و کارشناسان این صنعت با نگاهی بسیار بدبینانه معتقدند انتصابات در وزارت نفت سیزدهم برمبنای سهم خواهی تعداد معدودی از افراد که در همراهی بدنه نفت در انتخابات سیزدهم نقش تاثیرگذاری داشته اند صورت گرفته و قطعا دراین بین تعداد انگشت شمار افراد جامانده ازاین سهم خواهی برمسند پتروشیمی تکیه خواهند زد.
بنابراین ازامروز نگاه بدبینانه اینگونه پیش بینی می‌کند که طی چند روز آینده سهم یکی دیگر از افراد تاثیرگذاردراین تیم انتخاباتی داده خواهد شد و او از جنسی غیر از بدنه پتروشیمی و حتی مدیریت اجرائی جدی بر این کرسی تکیه خواهد زد. با اینحال یک نگاه خوشبینانه تمام این موارد را نقض می‌کند و آن پایبندی افراد امروز نفت بر نقدهایی است که روزی بر زنگنه و ختلانش روانه می‌کردند!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41424

کلیدواژه

صنعت پتروشیمی

اخبار مرتبط

نظرات شما

2 نظر
مرسلی / 1400/7/17 - 17:04
واقعا ۸ سال خصوصا ۴ سال گذشته جعفر ربیعی و دیگر دوستانش سال های سیاه پتروشیمی بود.چقدر توهین،چقدر تحقیر،چقدر تمسخر
rateup 0
 ratedown 1
علی / 1400/7/10 - 16:30
جای بسی تاسف است که صنایع مادر ، الان مثل بچه یتیم توسری خور شده اند اینجوری پیش برود با چراغ باید دنبال دکتر اقبال بریم
rateup 2
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها