نفت / شناسه خبر: 41302 / تاریخ انتشار : 1400/6/23 11:44
|

قیمت گاز در اروپا رکورد زد

طی چند ساعت گذشته شاهد آن بودیم که قیمت گاز در بازار اتحادیه اروپا به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و رکورد تاریخی خود را شکسته است.

نفتی‌ها /به نقل از اسپوتنیک، قیمت گاز برای تحویل در ماه اکتبر در بورس انرژی هلند که یکی از اصلی‌ترین بازارهای گازی در اروپا به شمار می‌رود، همین چند ساعت پیش از ۷۵۰ دلار به ازای هر هزار مترمکعب عبور کرد.
قیمت گاز در ساعت ۱۲:۳۶ دقیقه GMT در هلند ۷۵۱.۲ دلار به ازای هر هزار مترمکعب تعیین شد. دلیل این مسئله این است که میزان گاز انبارشده در اروپا نتوانسته انتظارات را برآورده کند.
آمارهای موجود حاکی از آن است که از مجموع ظرفیت تاسیسات ذخیره‌سازی گاز در اروپا در روز شنبه فقط ۷۰.۴ درصد تکمیل بوده که ۱۵.۵ درصد پایین‌تر از متوسط پنج ساله آن بوده است. به طور کلی طی هفته‌های گذشته قیمت گاز در سطح اروپا نوسانات زیادی را تجربه کرده و تلاش شده تا با موضوع تکمیل شدن خط لوله نورداستریم ۲ و دو برابر شدن ظرفیت صادرات گاز روسیه به اروپا از شدت نگرانی‌ها نسبت به احتمال کمبود انرژی برای زمستان در سطح اروپا کاسته شود.
همین چند هفته پیش انتشار خبر بهره‌برداری زودهنگام از خط لوله نورداستریم۲ باعث شده بود قیمت گاز طی چند روز در اتحادیه اروپا از بالای ۶۰۰ دلار به ازای هر هزار مترمکعب به حدود ۵۰۰ دلار کاهش یابد./فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41302

کلیدواژه

قیمت گاز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها