نفت / شناسه خبر: 270568 / تاریخ انتشار : 1403/6/22 15:33
|

راهبرد کلیدی برای دست‌یابی به صنعت سبز/توسعه پایدار صنعت پتروشیمی از طریق الفین سبز

بنابراظهارات یک کارشناس صنعت پتروشیمی، به تازگی شرکت"هانی‌ول" ازیک‌نوع فن‌آوری رونمایی کرده که علاوه بر افزایش بهره‌وری‌ تولید پروپیلن و اتیلن، از طریق آن تا ۵۰درصدامکان کاهش انتشار دی‌اکسید کربن....

نفتی ها /بنابراظهارات یک کارشناس صنعت پتروشیمی، به تازگی شرکت"هانی‌ول" ازیک‌نوع فن‌آوری رونمایی کرده که علاوه بر افزایش بهره‌وری‌ تولید  پروپیلن و اتیلن، از طریق آن تا ۵۰درصدامکان کاهش انتشار دی‌اکسید کربن وجود دارد.

به گفته دکتر احمد جزایری در کارگاه آموزشی" نقش صنعت پتروشیمی در توسعه پایدار" که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست برگزار شد، در ماه"می" سال جاری شرکت "هانی‌ول" از فن آوری جدیدی رو نمایی کرده به نام
‏ Naphtha to ethane and Propane (NEP)      
که همزمان،علاوه برافزایش میزان تولید الفین،انتشار دی‌اکسیدکربن به ازای تولید هر تن محصول را بطور محسوسی کاهش می‌دهد.
‎وی با تاکید بر نقش نو آوری در دستیابی به توسعه پایدار افزود : صنعت پتروشیمی به منظور دست یابی به خوراک و حفاظت ازمحیط‌زیست، با چالش‌ها و رقابت‌های قابل ملاحظه‌ای در سطح جهانی مواجهه شده است. از این رو  نوآوری در صنعت پتروشیمی، این امکان را به صاحبان صنعت می‌دهد تا علاوه برافزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی،در کاهش انتشار کربن و حفظ محیط زیست متناسب با قواعدبین المللی گام بردارند.
‎کارشناس صنعت پتروشیمی ادامه داد: کشوری همسو با توسعه پایدار حرکت می‌کند که به صورت همزمان و موازی به سه حوزه اجتماع، اقتصاد و محیط زیست بپردازد.
دکتر جزایری، سرمایه انسانی، مدیریت مصرف و کربن‌زدایی را از معیارهای ارتقای توسعه پایدار برشمرد و گفت:با توجه به نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به کاپ ۲۸در امارات، کشورهای جهان باید تا سال ۲۰۳۰ ، ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر را سه برابر کنند.
‎به گفته وی، محیط زیست از جمله چالش‌های توسعه صنعت پتروشیمی است که با توجه به رشد این صنعت در سال‌های آینده باید نگاه ویژه‌ای به حل این چالش کرد.
‎وی بر توسعه زنجیره ارزش سازگار با محیط زیست، مدیریت منابع و هزینه‌ها، کاهش  
‎شدت مصرف انرژی، مدیریت پسماند،توسعه صنعت سبز و رعایت قوانین بین‌المللی محیط زیستی به منظور توسعه پایدار در توسعه صنعت پتروشیمی تأکید کرد.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/270568

کلیدواژه

احمد جزایری

الفین سبز

صنعت سبز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها