نفت / شناسه خبر: 219750 / تاریخ انتشار : 1403/3/5 08:14
|

تولید نفت دستمایه رزومه‌سازی‌ها شده؟/ ابهام در آمار تولید نفت مناطق

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت در سال گذشته بالاترین میزان تولید را نسبت به ۶ سال گذشته داشته است! این مصاحبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پرتال این شرکت قر

نفتی ها /مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت در سال گذشته بالاترین میزان تولید را نسبت به ۶ سال گذشته داشته است! این مصاحبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پرتال این شرکت قرار گرفته است و پایگاه خبری وزارت نفت نیز اقدام به انتشار آن نمود.

اما بررسی‌ کارشناسان تولید بیانگر این موضوع است که تولید مناطق در زمان مصاحبه حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از زمان مشابه در ۶ سال گذشته یعنی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ بوده است، حال این سوال مطرح می‌گردد که اگر چنین ادعایی درست باشد این همه آمارسازی‌های غلط در حوزه تولید از سوی مدیران مختلف در جنوب برای چیست؟ اگر چنین است چرا به واقعیت ناتوانی خود در بازگردانی تولید به میزان تولید حداکثری در انتهای سال ۱۳۹۶ اعتراف نمی‌کنند؟
همچنین وی در بخشی دیگر از مصاحبه عنوان نموده که این توانمندی در صنعت نفت وجود دارد که در بسیاری از زمینه‌ها، صادرات خدمات فنی را به سایر کشورها داشته باشد.
باید پرسید در شرایطی که گویا مناطق در سال ۱۴۰۲ بیش از نیمی از برنامه تعمیرات اساسی در حوزه‌های مختلف را انجام نداده‌ چطور می‌خواهید صادرات خدمات فنی به خارج از کشور انجام دهید؟! حتما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؟
در پایان یک سوال از وزیر نفت و مسئولین نظام: (در صورتیکه ادعای کارشناسان درست باشد) تا کی قرار است مدیرانی که با آمارهای غلط خود کشور را دچار بحران کاهش درآمدهای ارزی نموده‌اند با مصاحبه‌ها و آمارهای پر رنگ و لعاب در صندلی خود حضور داشته باشند؟
ابهام در آمار تولید نفت مناطق



 
 
 
 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/219750

کلیدواژه

آمار تولید نفت مناطق

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها