نفت / شناسه خبر: 137909 / تاریخ انتشار : 1402/8/20 10:46
|

آخرین وضعیت پروژه ایران‌ال‌ان‌جی

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: پروژه ایران‌ال‌ان‌جی از جمله پروژه‌های حساس و استراتژیک کشور است، ما تا جایی که می‌توانیم روی آن تمرکز می‌کنیم ...

نفتی ها /رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: پروژه ایران‌ال‌ان‌جی از جمله پروژه‌های حساس و استراتژیک کشور است، ما تا جایی که می‌توانیم روی آن تمرکز می‌کنیم که به بهره‌برداری و ثمر برسد، اما فعلا در راستای اهداف سایر پروژه‌ها از آن استفاده می‌شود.

عبدالحسین بیات ، درباره وضعیت توسعه پروژه ایران‌ال‌ان‌جی اظهار داشت: ما در زمینه ایران‌ال‌ان‌جی درگیر این هستیم که برخی مسائل تحریمی مربوط به این پروژه حل و فصل شود، اما در کل واقعیت این است که در گذشته توجهی به این پروژه نشده بود و در نتیجه اجرای آن طولانی و پیچیده شد اما اکنون پیشرفت‌هایی داشته و از حالت یک پروژه عادی خارج شده است.

وی افزود: اکنون مخازن ال‌پی‌جی و ال‌ان‌جی طرح ایران‌ال‌ان‌جی به مرحله نهایی‌ نزدیک است و مانند واحدهای نیروگاهی وارد چرخه درآمدزایی می‌شوند.

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت خاطرنشان کرد: هرکدام از بخش‌های پروژه که تکمیل شود در چارچوب برنامه خلق منابع پایدار برای سهامداران قرار خواهد گرفت، از این‌ رو پس از درآمدزایی از نیروگاه تولید برق، امسال و اوایل سال آینده نیز مخازن ال‌پی‌جی و ان‌جی‌ال به بهره‌برداری خواهند رسید و تا رسیدن واحدهای شیرین‌سازی و مایع‌سازی به مرحله تولیدی، قابل‌بهره‌برداری توسط صنایع متقاضی خواهند بود. پس از راه‌اندازی واحدهای اصلی طرح، نیروگاه تولید برق و مخازن، مأموریت پیش‌بینی‌شده در برنامه اصلی را انجام خواهند داد. برنامه استفاده از بخش‌های تکمیل‌شده تا تحقق مرحله اصلی بدین منظور است که از سرمایه‌گذاری، بیشترین استفاده و بهره‌وری انجام شود.

وی تاکید کرد: علیرغم طولانی شدن پروسه اجرای پروژه؛ طراحی مهندسی و اقتصادی لازم وجود دارد و کار این طرح با توان داخلی نهایی خواهد شد.

بیات بیان داشت: پروژه ایران‌ال‌ان‌جی از جمله پروژه‌های حساس و استراتژیک کشور است، ما تا جایی که می‌توانیم روی آن تمرکز می‌کنیم که به بهره‌برداری و ثمر برسد، اما فعلا در راستای اهداف سایر پروژه‌ها از آن استفاده می‌شود، تا زمانی که طرح اصلی به ثمر برسد؛ همه اینها در اختیار طرح اصلی قرار می‌گیرد./ایلنا

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137909

کلیدواژه

پروژه ایران‌ال‌ان‌جی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها