نفت / شناسه خبر: 105867 / تاریخ انتشار : 1401/12/21 14:43
|

هدایت نقدینگی به بازارهای مولد با گواهی سپرده نفت

وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت هدایت نقدینگی به بازار‌های مولد، انتشار گواهی سپرده‌ی نفتی را قدمی مهم در این راستا عنوان کرد.

نفتی ها /سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در نشست رونمایی از گواهی سپرده‌ی نفت، ضمن اشاره به تاریخچه صنعت نفت در ایران گفت: صنعت نفت ما تاریخچه دیرین و تلاطمات و پیچیدگی‌های زیادی داشته است، اما یکی از مواردی که سال‌های سال در یک انحصار و قفل شدگی وجود داشت، گام به گام شکست و مرتفع شد. بخشی از این شکست با ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ و ورود بخش خصوصی به زنجیره نفت خام و میعانات بود.
وی ادامه داد: بخش دیگر این قفل نیز امروز با همت مشترک وزارت نفت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بازار سرمایه شکسته خواهد شد و ابزار‌های جدید مالی و اقتصادی به کمک آمده‌اند. نکته مهم این است که این ابزار در زمانی ایجاد می‌شود که وضعیت فروش نفت در یک نقطه بسیار مطلوب قرار دارد و در زمینه تعاملات خارجی و تبادلات مالی نیز در نقطه بسیار مطلوبی نسبت به گذشته دارد.

گواهی سپرده‌ نفت ابرازی برای هدایت نقدینگی به بازار مولد

خاندوی با اشاره به دغدغه‌ی مهم هدایت نقدینگی به بازار‌های مولد به واسطه انتشار گواهی سپرده‌ی نفتی افزود: رقابتی شدن و شفاف شدن و بازگشایی در‌ها بر روی بخش خصوصی در صنعت نفت مهمترین رخداد در این میان است. در رونمایی این گواهی صرفا یک اتفاق کاغذی صورت نمی‌گیرد، یک رخداد واقعی و فیزیکی اتفاق می‌افتد و هدایت نقدینگی به یک بازار مولد و واقعی است. از زحمات دوستانمان در وزارت نفت و سازمان بورس و بورس انرژی در یک سال اخیر صمیمانه قدردانیم و ان شاءالله شاهد عمق بخشی در آینده به این ابزار باشیم.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/105867

کلیدواژه

گواهی سپرده نفت

گواهی سپرده نفت خام در بورس انرژی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها