نفت / شناسه خبر: 52313 / تاریخ انتشار : 1400/10/21 13:53
|

حریق خللی در فعالیت پتروشیمی شازند ایجاد نکرده/علت دقیق حادثه در دست بررسی است

تمیزکاری صافی پمپ ورودی و تخلیه این مخزن یکی از کارهای روتین و همیشگی برای انتقال گازها و مایعات به مشعل اصلی مجتمع پتروشیمی است که ...

نفتی ها /حمید غیاثی_مقام مسئول در مدیریت بحران استان مرکزی ، درخصوص جزئیات آتش سوزی شب گذشته پتروشیمی شازند، اظهار کرد: آتش سوزی در یک مخزن سبک به سبب نشتی که داشته صورت گرفته و خسارت مالی چندانی وارد نشده است، در واقع بزرگترین خسارت و حادثه تلخ این سانحه فوت یکی از کارکنان و مجروح شدن دو نفر دیگر در این مجموعه بود که در حین برطرف کردن نشتی و رفع نقص دچار حادثه شدند.

وی ادامه داد: تمیزکاری صافی پمپ ورودی و تخلیه این مخزن یکی از کارهای روتین و همیشگی برای انتقال گازها و مایعات به مشعل اصلی مجتمع پتروشیمی است که متاسفانه در حین انجام این کار و در اثر نشتی صورت گرفته، این حادثه مرگبار اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول در مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به اینکه علت اصلی و دقیق وقوع این حادثه و میزان خسارت وارده از سوی کمیته مدیریت بحران پتروشیمی شازند در دست بررسی است، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش کارکنان پتروشیمی حریق در همان ساعت اولیه مهار و اطفاء شده است و نیازی به اعزام نیروهای امدادی و آتش نشانی نبوده است.

وی افزود: در این حادثه یک نفر از کارکنان مجموعه جان خود را از دست داد و دو نفر نیز مصدوم شدند و طبق آخرین اطلاعات واصله یکی از مصدومین صبح امروز از بیمارستان ترخیض و مصدوم دوم با سوختگی حدودا ۴۰ درصدی تحت درمان است.

وی تصریح کرد: کمیته مدیریت بحران پتروشیمی شازند همچنین در حال بررسی راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع اتفاقات این چنینی است تا از تکرار چنین حوادث تلخی پیشگیری شود. گرچه خسارت مالی چندانی به این مجموعه عظیم تولیدی وارد نشده و وسعت حادثه خیلی بزرگ نیست و بزرگترین خسارت، فوت یکی از کارکنان بوده است./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52313

کلیدواژه

پتروشیمی شازند

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها