نفت / شناسه خبر: 52310 / تاریخ انتشار : 1400/10/21 13:47
|

افزایش ۵ درصدی قیمت گاز در اروپا به‌دنبال ادامه محدودیت عرضه از طرف روسیه

ادامه محدودیت عرضه گاز روسیه و زمستان سرد در اروپا، قیمت گاز در این قاره را ۵ درصد بالاتر برده است.

نفتی ها / به نقل از اویل پرایس، قیمت گاز طبیعی در اروپا در روز دوشنبه به‌دنبال عدم افزایش عرضه گاز روسیه و همچنین سرمای هوا باز هم افزایش‌یافته است.
شاخص قیمت گاز طبیعی اروپا ۵ درصد تا اواسط روز دوشنبه افزایش‌یافته بود. این افزایش در شرایطی صورت‌گرفته که جریان گاز در خط لوله یامال-اروپا که از بلاروس به لهستان و آلمان می‌رود، هنوز هم در مسیر عکس و از آلمان به لهستان برقرار است. این خط لوله از ۲۱ دسامبر گاز را به سمت شرق ارسال می‌کند.
عرضه گاز از طریق اوکراین هم پائین‌تر از حد معمول گزارش‌شده است. مسکو و غرب در مورد نقش روسیه در اوکراین و حمله احتمالی به این کشور، با هم اختلاف دارند.
علاوه‌بر عرضه محدود گاز روسیه، کاهش تولید برق بادی و انتظار هوای سرد در انگلیس و شمال شرق اروپا هم بر قیمت گاز تاثیر گذاشته‌ است.
قیمت گاز در اروپا ۹ درصد در روز جمعه پایین آمده بود، اما به‌دنبال اطلاعیه هلند مبنی‌بر نیاز به تولید گاز بیشتر از میدان گرونینگن در شمال این کشور، بازهم روند صعودی خود را آغاز کرد. دولت هلند اعلام کرد برای اطمینان از عرضه کافی گاز در ۲۰۲۲، تولید از این میدان نفتی باید افزایش یابد./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52310

کلیدواژه

عرضه گاز روسی

عدم افزایش عرضه گاز روسیه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها