نفت / شناسه خبر: 41988 / تاریخ انتشار : 1400/9/10 14:40
|

آغاز تلاش آمریکا برای بهبود رابطه با اوپک

آمریکا در تلاش برای متمرکز شدن دوباره به رابطه با کشورهای عضو اوپک خاورمیانه به خصوص عربستان سعودی پس از یک دوره تنش میان واشنگتن و ریاض بر سر قیمتهای بالای نفت است.

نفتی ها /آمریکا در تلاش برای متمرکز شدن دوباره به رابطه با کشورهای عضو اوپک خاورمیانه به خصوص عربستان سعودی پس از یک دوره تنش میان واشنگتن و ریاض بر سر قیمتهای بالای نفت است.

آموس هوچ اشتاین، دیپلمات انرژی ارشد آمریکایی هفته جاری دیدارهایی با مقامات در خاورمیانه داشت و روز سه شنبه با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی دیدار کرد.

وی گفت: ما درباره حوزه هایی که آمریکا و عربستان سعودی می توانند برای عبور از سوختهای فسیلی در آنها سرمایه گذاری کرده و برای ساخت معماری انرژی سبز قرن بیست و یکم همکاری کنند، گفت و گو کردیم.

این دیدار پس از دوره دشوار در روابط دو کشور برگزار شد که طی آن جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در واکنش به امتناع عربستان سعودی و روسیه برای افزایش سریع تولید نفت، تصمیم برای برداشت میلیونها بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را با هدف پایین بردن قیمتها اعلام کرد.

دیدار وزیران اوپک روز چهارشنبه و وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه برای تصمیم گیری درباره سیاست تولید نفت در ژانویه برگزار می شود. قیمتهای نفت تحت تاثیر اعلام برداشت کشورهای مصرف کننده بزرگ از ذخایر نفت استراتژیک و شیوع واریانت جدید اُمیکرون، بیش از ۱۵ دلار در هر بشکه در مقایسه با رکورد بالایی که در اکتبر داشتند، ریزش کرده اند.

به گفته منابع آگاه، در دیداری که میان مقامات آمریکایی و سعودی انجام گرفت، آمریکا حمایت خود را از تصمیماتی که اوپک می گیرد اعلام کرد و دو طرف توافق کردند درباره شرایط بازار با یکدیگر مشورت کنند.

اوپک پلاس در نشست جاری درباره افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه، توقف آن یا حتی کاهش تولید در واکنش به شیوع واریانت جدید ویروس کرونا و تاثیر احتمالی آن بر تقاضا تصمیم خواهد گرفت. فاتح بیرول، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی در اظهاراتی در پاریس اعلام کرد این گروه برای حمایت از احیای اقتصاد جهانی، باید شیرهای نفت خود را باز کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بیرول گفت: دنیا تازه در حال احیا از رکود اقتصادی است و رشد اقتصادی همچنان شکننده مانده است. قیمتهای بالای انرژی با افزایش فشارهای تورمی، مانع بزرگی برای اقتصاد بهتر ایجاد می کنند. خوشحال خواهم بود که ببینم اوپک پلاس در دیدار هفته جاری، به افزایش تولید ادامه می دهد./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41988

کلیدواژه

عربستان سعودی

اوپک خاورمیانه

بهبود رابطه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها