نفت / شناسه خبر: 41914 / تاریخ انتشار : 1400/9/3 08:18
|

این روزها در مناطق نفت‌خیزجنوب چه می‌گذرد؟/ از پیاده‌روی روزانه تا طراحی معاونت‌های جدید!

ایجاد معاونت‌های حاشیه‌ای، قوم‌گرایی و البته پیاده‌روی روزانه در محوطه ساختمان اداری مناطق نفت‌خیزجنوب تنها دستاوردهای مدیریت نفت سیزدهم در این منطقه محسوب می‌گردد.

نفتی ها /ایجاد معاونت‌های حاشیه‌ای، قوم‌گرایی و البته پیاده‌روی روزانه در محوطه ساختمان اداری مناطق نفت‌خیزجنوب تنها دستاوردهای مدیریت نفت سیزدهم در این منطقه محسوب می‌گردد.مسائلی که به اذعان کارشناسان، اصل موضوع را به حاشیه رانده و این روزها بیشترین نماد مدیریتی دراین شرکت پیاده روی در محوطه ساختمان مرکزی است که بیش از دیگر موارد به چشم می‌خورد!
 پنجاه روزاز انتصاب دانشی در مناطق نفت‌خیز جنوب می‌گذرد. وقتی او در ۱۲ مهر ۱۴۰۰ سرپرست مناطق نفت‌خیز جنوب می‌شد شاید هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که با چه چالش‌های بزرگی در این شرکت روبرو است، به شهادت پرسنل این شرکت وی روزها به قدم زدن در محوطه فضای سبز ساختمان‌های اداری مناطق نفت‌خیز جنوب مشغول است.
دراین بین "نفتی‌ها" امیدوار است که هدف از این قدم‌زدن‌ها صرفاً ورزش و دفع استرس‌های مدیریتی باشد و نه احیاناً بیانگر سردرگمی او. این قدم‌زدن‌ها با کاپشن بلندی که وی در اکثر جلسات و بازدید‌ها بر تن دارد در هوای تقریبا بهاری اهواز برای برخی از پرسنل کمی غیرعادی بنظر می‌رسد و این سوال را مطرح می‌نمایند که آیا مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب تا این حد وقت اضافه دارد که به قدم زدن در تایم اداری مشغول باشد؟ آیا این قدم زدن‌ها از روی سردرگمی است؟
فارغ از علت این کار "نفتی‌ها" امروز به بررسی عملکرد ۴۰ روزه وی در مناطق نفت‌خیز جنوب می‌پردازد. عملکردی که شاید به اعتقاد جریان انقلابی حاکم در مناطق نفت‌خیز می‌بایست بسیار متفاوت می‌بود. چراکه برخی از انتصابات گذشته دراین شرکت با حاشیه های زیادی همراه بوده که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کردند که اولین اقدام مدیرعامل جدید پاکسازی مدیران گذشته خواهد بود.
شنیده‌ها حاکی از آن است که وی به دهانزاده که اهل دزفول است ماموریت داده تا مشکلات را شناسایی نماید و راه کار ارائه دهد. که یکی از راهکارهای دهانزاده جهت خلق ثروت و درآمدزایی، ایجاد معاونت سرمایه‌گذاری و ارزش آفرینی بصورت بلافصل مدیرعامل با ساختار و امکانات کافی است تا ظرفیت‌های موجود در صنعت نفت را از حیث انطباق با قوانین بالادستی بررسی نموده و نظام‌نامه‌ای تدوین نموده و ... . حال این سوال مطرح می‌شود که آیا وظیفه مناطق نفت‌خیز جنوب بعنوان یک شرکت توسعه‌ای و بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز، بطور صریح در قانون مشخص نشده که این قبیل حاشیه‌ها بر متن غلبه می‌نماید؟
برخی از اخبار نیز از عزم دانشی برای ایجاد معاون پیوسته برای مناطق نفت‌خیز جنوب جنوب جهت انتصاب صفرعلی رئیسی مدیر در سایه این شرکت خبر می‌دهد که تصادفا او هم اهل دزفول است. فارغ از پیوسته یا وابسته بودن این معاونت، این سوال مطرح می‌شود که چه ضرورتی برای ایجاد این معاونت وجود دارد آیا برای یک دکمه نیازمند دوختن یک کت هستیم؟ اگر استفاده از رئیسی اینقدر ضروری است یکی از مدیریت‌ها در اختیاروی قرار گیرد!
از بحث نگرانی‌های قومیتی که بگذریم نکته مهمتر وظایف سازمانی مناطق نفت‌خیز جنوب است. توسعه نگهداشت و افزایش تولید در چه وضعی قرار دارد؟ چه میزان از برنامه تولید به انجام رسیده است؟ ماشین‌آلات و تاسیسات این شرکت از لحاظ تعمیرات و نگهداری در چه وضعیتی هستند؟ آیا خطوط لوله در وضعیت مناسب جهت تولید حداکثری قرار دارند؟ اینها سوالاتی است که ذهن کارشناسان مناطق نفت‌خیز جنوب را درگیر نموده و بعضاً از آن ابراز نگرانی می‌نمایند.
آنها همچنین نگران عدم حضور دانشی و بعضاً سایر مدیران در جلساتی هستند که باید جهت تصمیم‌گیری در آن حضور یابند؛ نظیر جلسات مربوط به پروژه‌های مرتبط با هلدینگ خلیج فارس که میراثی است که توسط زنگنه و ختلان برای دولت جدید به ارث گذاشته شده است.
 حال وظیفه تیم جدید است که هرچه سریعتر بجای پیاده‌روی در محوطه، ایجاد معاونت‌های عجیب و غریب جدید با عناوین پیوسته یا وابسته بدنبال رفع مشکلات و استفاده از متخصصین بدور از قومگرایی باشد!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41914

کلیدواژه

مناطق نفت‌خیز جنوب

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
ازطرف جمعی ازبسیجیان / 1400/9/3 - 23:02
سلام جناب آقای ریئسی نبست به برکناری مدیران رانتی و رشوه گیرازپیمانکاران ،اهل زدوبند اقدام عاجل بفرمائید. باتشکر
rateup 0
 ratedown 4

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها