نفت / شناسه خبر: 41773 / تاریخ انتشار : 1400/8/18 14:53
|

پوست خربزه هلدینگ خلیج فارس زیرپای وزیراقتصاد/ خاندوزی عقب نشینی می‌کند؟

این روزها خاندوزی بیش از دیگر وزرای دولت سیزدهم با حاشیه‌ها دست به گریبان است. از زیر ذره بین رفتن نحوه انتصاباتش دروزارت اقتصاد گرفته تا آنکه اولین برخورد جدی رئیسی با یک وزیر به نام وی گره خورد...

نفتی‌ها /این روزها خاندوزی بیش از دیگر وزرای دولت سیزدهم با حاشیه‌ها دست به گریبان است. از زیر ذره بین رفتن نحوه انتصاباتش دروزارت اقتصاد گرفته تا آنکه اولین برخورد جدی رئیسی با یک وزیر به نام وی گره خورد؛ جلسه‌ای که در آن ظاهرا رئیسی نسبت به عملکرد ۷۷ روزه این وزیر برراس امور اقتصاد کشور در جلسه هیات دولت انتقادهایی را روا داشته است. اما دراین بین برخی از کارشناسان دلیل افزایش هجمه‌ها به سمت این وزیر دولت سیزدهم بالاخص در رسانه‌ها را نشات گرفته از تلاش خاندوزی برای بازگرداندن ۲ صندلی هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس در قالب سهام عدالت به این وزارتخانه جستجو می‌کنند. هرچند که بسیاری از کارشناسان گرفتن ۲ صندلی هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس توسط وزارت اقتصاد را به نفع این مجموعه نمی‌دانند و همین اختلاف‌ نظرها تا کنون منجر به تعیین نشدن مدیرعامل جدید این هلدینگ گردیده اما به هرحال این اختلاف باید هر چه زودتر تعیین تکلیف گردد تا بتوان درنهایت سروسامانی جدی به نحوه مدیریت حاشیه‌داراین هلدینگ داد.
چراکه در گذشته همواره علی رغم آنکه سهام عدالت تحت مدیریت وزارت اقتصاد است و ۴۰ درصد سهم هلدینگ خلیج فارس را سهام عدالت تشکیل می‌دهد اما ۲ نماینده این سهام در هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس، توسط نفت تعیین می‌گردید که با آمدن خاندوزی برراس وزارت اقتصاد مخالفت قانونی با این امر شکل می‌گیرد و یاران وزیر اقتصاد به دنبال پس گرفتن حق مدیریتی وزارت اقتصاد در هلدینگ خلیج فارس بوده و هستند!
دراین بین حدود یکماه پیش و قبل از آنکه چنین حجمی از گلایه و انتقاد به سمت وزیراقتصاد روانه گردد ظاهرا یکی از مقامات تاثیرگذار دولت رئیسی که پیش ازاین در دولت احمدی‌نژاد نقش کلیدی در نفت بازی کرده و در حال حاضر نیز به فردی تاثیرگذار در نفت معروف است با خاندوزی تماس می‌گیرد و توصیه می‌کند که انتصاب نمایندگان سهام عدالت در هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس را به وزیرنفت سپرده شود که ظاهرا خاندوزی درمقابل این خواسته سکوت می‌کند اما تا کنون همچنان بر خواسته قانونی وزارت اقتصاد برای تعیین ۲ نماینده سهام عدالت در هیات مدیره این هلدینگ اصرار می‌ورزد.
دراین بین بسیاری از کارشناسان علت اصلی حاشیه‌ها و هجمه‌های وارده به عملکرد ۷۷ روزه وزیراقتصاد را ناشی از پافشاری وی بر این مساله جستجو می‌کنند؛ هر چند که دلایل منطقی دیگری نیز چون انتصاب‌های پرحاشیه در این وزارتخانه بر مشکلات او افزوده اما قطعا بخش زیادی از حاشیه‌های اطراف خاندوزی را باید در تصمیم قانونی این وزارتخانه جستجو کرد؛ اما اینکه فرد پشت پرده این حاشیه‌ها همان فرد تاثیرگذاری است که از خاندوزی در عمل جواب منفی شنیده یا شخصی دیگر مساله ای است که هنوز مشخص نیست اما قطعا ماه پشت ابر نخواهد ماند!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41773

کلیدواژه

خاندوزی

وزرای دولت سیزدهم

رئیسی

اخبار مرتبط

نظرات شما

3 نظر
محمد / 1400/8/24 - 10:10
با سلام خدمت ریاست محترم جمهوری لطفا ترتیبی اتخاذ شود و به این مساله ورود نمایید تا هر وزیری به وظیفه اصلی خود عمل نماید . نه دنبال حاشیه و ... برود . در مدت فعالیت خاندوزی همچنان شاهد افزایش قیمتها هستیم . چرا ایشان به این مسایل ورود نمی کند ؟ و دنبال حفظ ربیعی و دار و دسته ایشان می باشد . لطفا کار را دست کاردان بدهید . با تشکر
rateup 2
 ratedown 0
ناشناس / 1400/8/18 - 17:02
چرا با بیت المال باری میکنید؟خاندوزی به کار اصلی خود بپردازد
rateup 4
 ratedown 0
ناشناس / 1400/8/18 - 17:01
خاندوزی باید به اقتصاد مملکت بپردازد نه هیئت مدیره و نباید وقت تلف کند برای ختلان و جعفر ربیعی که پرونده ها پاکسازی کنند.
rateup 3
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها