نفت / شناسه خبر: 230045 / تاریخ انتشار : 1403/4/11 15:42
|

احتمال طرح وعده یارانه ۱ میلیونی با گرانی بنزین؟

شنیده شد، قرار است وعده یارانه نقدی ۱ میلیون تومانی در مناظره‌های آتی از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شود.

نفتی ها / در حالی اولین مناظره دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با موضوع فرهنگی ـ سیاسی امشب و مناظره دوم با موضوع اقتصادی فردا شب برگزار می‌شود که شنیده شد، قرار است وعده یارانه نقدی ۱ میلیون تومانی در این مناظره‌ها از سوی برخی نامزدها مطرح شود.
پرداخت یارانه نقدی اولین بار سال ۸۹ به مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل کلید خورد و سال ۱۴۰۱ هم با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش دلار رسمی به ۲۸۵۰۰ تومان بار دیگر مبلغ یارانه نقدی به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش یافت.
لازمه اجرای وعده پرداخت یارانه نقدی ۱ میلیون تومانی یا افزایش یارانه نقدی به هر رقم دیگر، افزایش مجدد قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و گازوئیل یا حذف دلار ۲۸۵۰۰ تومانی و افزایش قیمت رسمی ارز به اعداد بالاتر هست.
در عین حال طی یکی دو روز گذشته طرح افزایش قیمت بنزین در دولت بعد، از سوی رئیس ستاد انتخاباتی برخی از این نامزدها حاشیه‌ساز شده بود.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/230045

کلیدواژه

گرانی بنزین

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها