نفت / شناسه خبر: 229939 / تاریخ انتشار : 1403/3/29 16:13
|

ذخایر استراتژیک بنزینی به داد بایدن رسید

با نزدیک شدن به فصل تابستان دولت بایدن آماده آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی جهت جلوگیری از افزایش دوباره قیمت بنزین است، و این در حالی است که ...

نفتی ها /با نزدیک شدن به فصل تابستان دولت بایدن آماده آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی جهت جلوگیری از افزایش دوباره قیمت بنزین است، و این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان قیمت نفت در حال حاضر برای بسیاری از آمریکایی‌ها بسیار بالاست و باید کمی پایین‌تر بیاید.

حالا اما با وجود دخایر استراتزیک طبق گزارش فایننشال تایمز آمریکا به دنبال پایان سرویس و نگهداری ذخایر استراتژیک نفتی تا پایان سال جاری میلادی، سرعت پر کردن آنها افزایش خواهد یافت و در سال آینده میلادی هم به خرید نفت  ادامه می‌دهد تا زمانی که مطمئن شود سطح این ذخایر به اندازه کافی برای حفظ امنیت انرژی کافی است.

وزارت انرژی آمریکا که در ۲۰۲۲ و به دنبال حمله روسیه به اوکراین ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی را فروخت، از ابتدای سال جاری میلادی ماهانه حدود ۳ میلیون بشکه نفت برای پر کردن این ذخایر خریداری کرده است.

این اقدام آمریکا در تلاش برای مهار قیمت بنزین انجام شد که به بیش از ۵ دلار در هر گالن رسیده بود، اما سطح ذخایر نفتی را هم به پایین‌ترین سطح طی ۴۰ سال گذشته رساند.

نکته اینجاست که این امنیت انزژی در حالی ایجاد شده که  در کنار افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه،انتظار میرفت، فضای کمتری برای مدیریت قیمت نفت و بنزین برای ایالات‌‌‌‌‌متحده باقی بماند که به دنبال این استراتزی آزادسازی منابع نفتی از محل ذخایر استراتژیک، تاثیرگذاری محدودی بر بازار گسترده جهانی انرژی علی الخصوص مردم آمریکا داشت.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/229939

کلیدواژه

ذخایر استراتژیک بنزینی

بایدن

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها