نفت / شناسه خبر: 138606 / تاریخ انتشار : 1402/10/23 19:24
|

افزایش ۷۳ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور در روز برفی

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده است، از افزایش ۷۳ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور در این روز، خبر داد.

نفتی ها /سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف گاز طبیعی کشور، گفت: مصرف گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته (جمعه، ۲۲ دی‌ماه) و با کاهش قبل توجه دما در بیشتر نقاط کشور و بارش برف و باران، در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده ۵۳۴ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۱۰۶ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۱۰۶ میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌های کشور در این روز نسبت به مدت مشابه پارسال (۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱)، تصریح کرد: گازرسانی به صنایع عمده نیز ۲۸ درصد افزایش یافته است البته باید به تعطیلی روز جمعه هم در این موضوع توجه کرد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی گاز طبیعی از سوی همه مشترکان، گفت: تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب پرمصرف‌ترین استان‌های کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند و هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین مشترکان گاز طبیعی ثبت شدند.

عقلی در پایان، شرط عبوری آرام از زمستان پیش رو را مدیریت مصرف گاز در همه بخش‌ها اعلام و اظهار کرد: از همه هم‌وطنان می‌خواهیم با رعایت نکات ساده مانند پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل، تنظیم دمای وسایل گرمایشی و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی در بخش‌های تجاری، کشاورزی و صنعتی و مدیریت مصرف انرژی، به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/138606

کلیدواژه

دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران

مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران

سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها