نفت / شناسه خبر: 138556 / تاریخ انتشار : 1402/10/17 14:13
|

ذخیره سازی گاز توسط صنایع مقرون به صرفه نیست

عضو اتاق بازرگانی گفت: به دلیل هزینه بالای ذخیره سازی گاز توسط صنایع امکان پذیر نیست،زیرا به سرمایه گذاری سنگین نیاز دارد و برای اقتصاد تولید مقرون به صرفه نیست.

نفتی ها /رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی با اشاره به مقرون به صرفه نبودن ذخیره سازی گاز خاطر نشان کرد: صنایع نمی‌توانند ذخیره سازی انجام دهند. باید مخازن ذخیره سازی ال ان جی و ال پی جی را تهیه کنند که چنین چیزی عرف نیست. ذخیره سازی گاز را باید شرکت ملی گاز در مخازن زیر زمینی خود انجام دهد اتفاقی که در جای جای دنیا می‌افتد.

به گفته عضو اتاق بازرگانی، صنایع ظرفیت ذخیره سازی گاز را ندارند و زیرا در صورت چنین اقدامی نیاز به مخازن بزرگ و پر هزینه ال پی جی و سی ان جی نیاز دارند که بسیار هزینه بر است. همچنین لازم به ذکر است که صنایع در حال حاضر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

پدیدار اضافه کرد: البته ذخیره سازی محدود امری مرسوم است که در مخازن ال پی جی و سی ان جی برای زمانی محدود ذخیره گاز داشته باشند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه ذخیره سازی گاز در مخازن زیر زمینی توسط دولت‌ها در جهان نیز امری پذیرفته شده است، خاطر نشان کرد: با ذخیره سازی گاز در دوران سرد سال از آن استفاده کنند و به دلیل پر هزینه بودن آن برای صنایع هزینه بر و امکان پذیر نیست زیرا به سرمایه گذاری سنگین نیاز دارد و برای اقتصاد تولید مقرون به صرفه نیست.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/138556

کلیدواژه

عضو اتاق بازرگانی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها