نفت / شناسه خبر: 127334 / تاریخ انتشار : 1402/6/13 15:50
|

ایران به آمریکا نفت می‌فروشد؟/ خوش‌به حال دلالان!

ماجرا تا جایی ادامه داشت که ابتدای این هفته بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که گرچه تهران و واشنگتن هنوز فاصله زیادی با یکدیگر در مورد برنامه هسته‌ای دارند، اما به نظر می‌رسد....

نفتی ها /به گفته بسیاری از رسانه‌های اینورآبی و آنورآبی ، ایران بعد از سال‌ها تحریم‌های نفتی بالاخر راهش را ازمیان کوره راه‌ها پیدا کرده  و  با  اقداماتی مانند انتقال کشتی به کشتی نفت و یا دستکاری فرستنده‌های موقعیت یاب (GPS) نفتکش‌ها در موقعیت‌های مختلف  توانسته ترحیم را دور بزند  و هر سال این تاکتیک‌های فرار از رصد را توسعه بخشیده است.

ماجرا تا جایی ادامه داشت که ابتدای این هفته بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که گرچه تهران و واشنگتن هنوز فاصله زیادی با یکدیگر در مورد برنامه هسته‌ای دارند، اما به نظر می‌رسد بر سر فروش نفت ایران به آمریکا و عرضه آن در بازار جهانی به توافق رسیده‌اند.

در همین راستا علی واعظ، مدیر پروژه ایران گروه بحران بین‌المللی هم چندی قبل در همین زمینه اعلام کرد: «هدف تفاهم است نه توافق.»؛ اما گفته می‌شود نزدیکی به انتخابات ایالات متحده باعث می‌شود که این تعامل دیپلماتیک چندان سازنده نباشد؛ سیدعلیرضا مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، در رابطه با تفاهم بر سر فروش نفت ایران به آمریکاهم در این خصوص به رسانه ها خبر داد: مدت زیادی است تحریم‌های نفتی تقریبا بی اثر شده و ایران در فروش نفت به فروش حداکثری رسیده است، این پول هم به چرخه اقتصاد وارد شده، اما زمان می‌برد تا تاثیرات آن حس شود.

موضوع اما چیز دیگریست و آن نادیده گرفتن مافیای تحریم در این بحبوحه هاست؛مافیایی که  مخالف برجام است و به  بدنبال انحصار در فروش نفت! در حالی که ایران می‌تواند در قبال تهاتر خدماتی چون توسعه صنعتی و پیشبرد مواردی نظیر توسعه نفتی و گازی را در پیش بگیرد ولی کسانی که بخشی از کاسبان تحریم هستند از سیاست تهاتر استفاده می‌کنندمافیای تحریم کسانی هستند که سعی می‌کنند اقتصاد کشور کماکان در دلالی شکل بگیرد و چون ایران در لیست سیاه اف ای تی اف قرار دارد بخشی از پول‌های ایران درگیر بازی دلالان می‌شود.
برای همین است که بسیاری از کارشناسان معتقند در شرایطی که ایران و آمریکا به گونه‌ای نانوشته در حال حل مشکلات خود هستند و تنش‌ها را کنترل می‌کنند، ایران باید مشکلات خود با جهان بین‌الملل را به موازات حل کند.
در واقع تا زمانی که مدیریت اقتصاد و نظام بانکی شفاف نشود، تا FATF تصویت نشود وضع به همین شکل است. مافیا از هر حرکت اقتصادی دولت به نفع خودشان سود می‌کند و در نهایت این منافع ملی است که متضرر می‌شود و یقینا در حال حاضر  مهمترین دستاورد میتواند حل مساله برجام و رفع تحریم و برقراری سویفت و تجارت با زبان عرف دنیا باشد  تا فروش نفتی که در نهایت خارج از  شفافیت و پنهانی باشد.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127334

کلیدواژه

فروش نفت ایران

فروش نفت ایران به چین

فروش نفت ونزوئلا

فروش نفت به خارجی ها

بازارهای جدید فروش نفت

امکان فروش نفت ایران

دلاری فروش نفت

خام فروشی پتروشیمی ها

فروش نفت در دوران تحریم

نفت

تولید نفت

بازار نفت

بهای نفت

قیمت نفت

صادرات نفت

اخبار نفت

اخبار نفتی

صنعت نفت

آخرین اخبار صنعت نفت

اخبار روزانه صنعت نفت

وزارت نفت

صنعت نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها