نفت / شناسه خبر: 138133 / تاریخ انتشار : 1402/9/8 11:57
|

تامین ۸۰ درصد تجهیزات طرح‌های پتروشیمی از داخل/ داخلی‌سازی ۱۵ کالای صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و کالاهای مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی در دولت سیزدهم توسط شرکت‌های داخلی تهیه شده است...

نفتی ها /مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و کالاهای مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی در دولت سیزدهم توسط شرکت‌های داخلی تهیه شده است، گفت: نزدیک‌به ۱۵ کالا و تجهیز صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی‌سازی ساخته شده است.

از وزارت نفت، «مرتضی شاهمیرزایی» با تأکید بر تمرکز این شرکت در تأمین کالا و تجهیزات از داخل اظهار داشت: در دولت سیزدهم نزدیک‌به ۱۰ میلیارد دلار صرف تأمین تجهیزات و کالاهای طرح‌های پتروشیمی شده که بیش از ۸۰ درصد (حدود هشت میلیارد دلار آن) از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است و بخشی از آنها برای بار اول بوده است که پیش از این از خارج تأمین می‌شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه حدود ۱۵ کالا و تجهیز صنعت پتروشیمی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم داخلی‌سازی ساخته شده است، افزود: هم‌اکنون در حداکثر ۹۰ درصد و حداقل ۴۰ درصد طرح‌های پتروشیمی از کالا و تجهیزات ساخت داخل استفاده می‌شود.

وی، توانمندی شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات و کالاهای ثابت را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح‌کرد: هم‌اکنون سازندگان ایرانی بسیاری در حال ارائه خدمات به کشورهای همسایه و آسیای جنوب شرقی هستند که ۹ سازنده ایرانی از صادرکنندگان تجهیزات عمده در بازارهای جهانی به‌شمار می‌روند.

شاهمیرزایی به محورهای راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و ادامه‌داد: مهم‌ترین بخش راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل توسعه زنجیره ارزش و حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست.

وی تأکید کرد: راهبرد دولت در حوزه تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت نصب‌شده در صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش و ساخت داخل است./ایرنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/138133

کلیدواژه

طرح‌های پتروشیمی

صنعت پتروشیمی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها