نفت / شناسه خبر: 189553 / تاریخ انتشار : 1403/2/11 15:01
|

برای اولین بار سرمایه گذاری بخش خصوصی در بالادست نفت مهیا شد

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: در دولت سیزدهم برای اولین بار اجازه سرمایه گذاری بخش خصوصی به بخش بالادست صنعت نفت داده شد.

نفتی ها / مهدی ابهری دبیر انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: ما در جنگ سیاسی اقتصادی و سیاسی هستیم حرکت رو به جلو جای شد کر گذاری دارد، ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.
وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.
به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.
دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.
وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.
ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود/مهر

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/189553

کلیدواژه

بالا دست نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها