نفت / شناسه خبر: 127102 / تاریخ انتشار : 1402/5/16 23:45
|

تاکید بر بومی سازی۵۰۰ تجهیز کلیدی صنعت نفت

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: سال گذشته فهرست ۵۰۰ تجهیز کلیدی صنعت نفت که در داخل کشور تولید می‌شود برای حمایت از تولید داخل به شرکت‌های تابعه صنعت نفت ابلاغ شد...

نفتی ها /معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: سال گذشته فهرست ۵۰۰ تجهیز کلیدی صنعت نفت که در داخل کشور تولید می‌شود برای حمایت از تولید داخل به شرکت‌های تابعه صنعت نفت ابلاغ شد، بر اساس دستور وزیر نفت، این شرکت‌ها نباید محصولات خارجی مشابه در این فهرست را خریداری کنند و هر شرکتی که از این موضوع تخطی کند به نهادهای نظارتی معرفی خواهند شد.

، وحیدرضا زیدی‌فرد بعداز ظهر امروز در نشست خبری برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش شده به صورت مداوم و به‌صورت چهره به‌ چهره با شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده تجهیزات صنعت نفت ارتباط داشته باشیم، اظهار کرد: دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها در اواخر آذرماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما در وزارت نفت حمایت از زیست بوم نوآوری و فناوری صنعت نفت است،   ادامه داد: از این رو دراین زمینه اقدام‌هایی گسترده‌ همچون افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان،   تسهیل ورود شرکت‌های تولیدکننده به فهرست خرید صنعت نفت، برگزاری رویدادهای علمی همچون دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان و ارتباط با وزارت علوم به‌ویژه در زمینه سامانه‌ عرضه و تقاضای وزارت نفت ذیل نظام ایده‌ها و نیازها انجام شده است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۸۰ شرکت دانش‌بنیان در نخستین کنفرانس ونمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان صنعت نفت حضور داشتند،   برگزاری ۱۸ نشست تخصصی با نمایندگان ۶۰ شرکتبرتر صنعت نفت،   بازدید حدود ۳۰۰۰ نفر از نمایشگاه جانبی این کنفرانس،   برگزاری ۴۰۰ نشست B۲B،   امضای ۵۵ تفاهم نامه بهارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان،   حضور مقام‌های کشوری و علمی کشور و ارائه ۸۰ مقاله‌ علمی از دیگر اقدام‌های انجام شده در این دورهکنفرانس بوده است،   همچنین در حاشیه نخستین دوره این کنفرانس با سازمان‌ انرژی اتمی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحه همکاری فعالانه‌ای را آغاز کرده‌ایم.

زیدی فرد با اشاره به دومین دوره کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان در صنعت نفت گفت: برنامه‌ریزی برایحضور کشورهای همسایه‌ای که نیاز به فناوری ایران دارند در این دوره از کنفرانس فراهم شده است.

وی اظهارکرد: حضور ۱۰۰۰ نفر از مدیران دولتی، برنامه‌ریزی برای امضای قراردادهای مهم، برگزاری دو رویداد در مناطق عملیاتی خوزستان و بوشهر پیش از برگزاری این رویداد از دیگر برنامه‌های این دوره از کنفرانس است؛   ضمن آنکه متولی برگزاری رویداد امسال پژوهشگاه صنعت نفت خواهد بود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی،   پژوهش و فناوری  با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده با استفاده از شرکت‌ها واستارت‌آپ‌های کوچک و بزرگ داخلی نیاز پژوهشی صنعت نفت را تأمین کنیم،   گفت: در این زمینه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدکنند ساخت بار اول انجام شده است،   همچنین از سال قبل کارگروه بررسی و تشخیص مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان با هماهنگی وزیر نفت تشکیل شده و در این کارگروه مشکلات این شرکت‌های دانش‌بنیان حل و فصل می‌شود.

به گفته زیدی فرد مبلغ قطعی قراردادهای پژوهشی مربوط به نخستین دوره کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش‌بنیان درصنعت نفت نیز قبل از برگزاری دومین دوره این کنفرانس به‌عنوان دستاورد رویداد نخست به‌زودی اعلام خواهد شد./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127102

کلیدواژه

تجهیز کلیدی صنعت نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها