نفت / شناسه خبر: 95204 / تاریخ انتشار : 1401/10/12 07:21
|

ماجرای برباددادن پول کشور توسط هیات مدیره شرکت ملی نفت/ وقتی حاضرند گاز بسوزد اما نفروشند!

علی رغم آنکه سوزاندن گاز در فلرهای مناطق نفت خیز جنوب در سالجاری با سوزاندن ۷۰۰ فوت مکعب در روز رکوردی تاریخی را به ثبت رسانده اما هیات مدیره شرکت ملی نفت از ۷ ماه پیش تاکنون...

نفتی ها /علی رغم آنکه سوزاندن گاز در فلرهای مناطق نفت خیز جنوب در سالجاری با سوزاندن ۷۰۰ فوت مکعب در روز رکوردی تاریخی را به ثبت رسانده اما هیات مدیره شرکت ملی نفت از ۷ ماه پیش تاکنون با درخواست هلدینگ‌خلیج فارس مبنی بر احداث خط لوله میادین دارخوین و غرب کارون در جهت تامین خوراک پالایشگاه گاز یادآوران این هلدینگ، موافقت ننموده؛ در حالیکه برمبنای پیشنهاد این هلدینگ، قراراست تمام هزینه احداث خط لوله‌ها از سوی هلدینگ خلیج فارس صورت بگیرد و هزینه آن از محل دریافت خوراک با شرکت ملی نفت تسویه گردد؛ به زبانی ساده‌تر از گازی که هم اکنون شرکت ملی نفت می‌سوزاند قراراست درآمدی نصیب کشور گردد!
براساس این گزارش، از ۲۵ خردادماه سالجاری، هلدینگ خلیج فارس خواستار احداث ۲ خط لوله هر یک حدود ۵۰ کیلومتری با هزینه خود و بازگشت سرمایه از طریق دریافت خوراک است؛ همان خوراکی که در حال حاضر در فلرها کاملا در حال سوزانده شدن است!
درحالیکه اگر این خط لوله احداث گردد؛ شرکت ملی نفت می‌تواند با فروش آن به هلدینگ خلیج فارس گازی که تنها فایده‌اش برای شرکت ملی نفت، تشدید آلودگی هوا و لطمه به محیط زیست است را به ارزش افزوده بدل نماید.
ظاهرا بنابر اسناد موجود در دفتر "نفتی‌ها" از ۲۵ خردادماه هلدینگ خلیج فارس با نامه‌نگاری‌های متعدد و البته برگزاری جلسات مشترک در تلاش بوده تا مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت در جهت سرمایه گذاری در جهت احداث خط لوله و جلوگیری از سوزاندن گاز در فلرهای میدان نفتی دارخوین و کارون را بگیرد که تنها خرج آن برای خجسته مهر و یارانش در هیات مدیره یک امضاء ساده بوده است. این درحالی است که طی ماه‌های گذشته حداقل در "نفتی‌ها" بارها و بارها نسبت به سوزاندن گاز در فلرهای مناطق نفت خیز جنوب و رکورد تاریخی آن هشدار داده شده که اگر مسوولان تنها با نگاهی دلسوزانه به یکی از آنان توجه کرده بودند تا کنون باید مجوز احداث حداقل این ۲خط لوله تا محل کارخانه پالایشگاه گاز یادآوران را صادر می‌کردند.
هر چند که "نفتی‌ها" تنها از این مورد درخواست در خصوص جلوگیری از سوزاندن گاز در فلرها باخبرشده و احتمالا درخواست‌های دیگری نیز در هیات مدیره شرکت ملی نفت باید باشند که در حال خاک خوردند و سرمایه ملی در حال بربادرفتن!
حال یک سوال به قوت خود باقی است که قطعا باید اینبار وزیرنفت به آن پاسخ دهد؛ روزانه بالغ بر ۱۷۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در فلرها سوزانده می‌شود و سهم مناطق نفت خیز جنوب ازاین رقم ۷۰۰ میلیون فوت مکعب است؛ بنابر چه تصمیم مدیریتی و ملی حاضر به سوزاندن آن در فلرها هستید اما حاضر به سرمایه گذاری بخش خصوصی و برداشت سرمایه از محل همان گازی که برباد می‌دهید، نمی‌شوید؟ واقعا اگر وزیر نبودید و چنین چیزی را به عنوان کارشناس با شما درمیان می‌گذاشتند و ۷ ماه کار لنگ یک امضای هیات مدیره بود، چه می‌گفتید و این نحوه رفتار را چگونه تحلیل می‌کردید؟ احتمال زیاد می‌گفتید یا افراد بی‌سواد پشت میزها نشسته‌اند و هیچ کس جای خود نیست یا خوشبینانه می‌گفتید حتما پشت پرده‌ای وجود دارد که ما بی‌خبریم! حال شما بفرمایید ناتوان‌ها برسرکارند یا پشت پرده‌ای هست که بی‌خبریم؟

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95204

کلیدواژه

شرکت ملی نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها