نفت / شناسه خبر: 95161 / تاریخ انتشار : 1401/10/11 07:14
|

ماجرای خداحافظی اوجی با وزارت نفت چیست؟/ می‌رود یا می‌ماند؟

ظاهرا ماجرا از یک اختلاف‌نظر جدی در جلسه هیات دولت آغاز می‌شود؛ همان‌روزی که وزیرنفت کارش به بیمارستان می‌کشد و بعدها می‌گویند گرفتگی یکی از رگ‌های قلب او باعث این اتفاق بوده...

نفتی ها /ظاهرا ماجرا از یک اختلاف‌نظر جدی در جلسه هیات دولت آغاز می‌شود؛ همان‌روزی که وزیرنفت کارش به بیمارستان می‌کشد و بعدها می‌گویند گرفتگی یکی از رگ‌های قلب او باعث این اتفاق بوده اما گویا اصل موضوع اختلاف نظر مخبر معاون اول رئیس جمهور با اوجی بر سر تعیین قیمت و میزان صادرات نفت در بودجه سال ۱۴۰۲ بوده است! شاید همین اختلاف نظر مبنایی باشد بر شایعاتی که این روزها رفتن اوجی به هر روشی چون استعفا و برکناری را هدف گرفته و از نامزدهای این پست رونمائی می‌کند.

اما اصل ماجرا چیست؟

در یک جمله باید گفت:" نه اوجی استعفا می‌دهد؛ نه برکنارمی‌شود!" این تمام چیزی است که باید برای پایان دادن به شایعات، مورد تاکید قرارداد. اما هم اکنون لابی‌های قدرت در نفت در حال از بین بردن کاندیدهای رقیب خود هستند تا اینگونه در صورت احتمال جایگزینی اوجی، این پست به تیم رقیب واگذار نگردد! اما آنچه مسلم است ایجاد چنین هرج و مرجی در فضای عمومی و بالاخص بدنه نفت که این روزها به دلیل مشکلاتی چون کمبود منابع مالی و نبود تجهیزات و تکنولوژی سخت ترین روزها را می‌گذراند انتشار چنین اخباری تنها منجر به ناامیدی نیروی انسانی نفت می‌شود و همین امر بر مشکلات می‌افزاید. بنابراین باید گفت فراتر از نقدهایی که شدیدا به عملکرد اوجی وزیرنفت سیزدهم وارد است اما تا روز نگاشتن این گزارش بنابر تحقیقات "نفتی‌ها" هیچگونه تصمیمی چه در سطح دولت و چه در سطح مجلس و حتی شخص اوجی برای تغییر در راس مدیریت وزارت نفت وجود ندارد و همچنان اوجی وزیرنفت سیزدهم باقی خواهد ماند.
اما ظاهرا اختلاف مخبر و اوجی نیز بر سر قیمت نفت، میزان صادرات و سهم شرکت ملی نفت از فروش نفت بوده است. اینکه مخبر تاکید بر نفت ۹۰ تا ۱۰۰ دلاری در بودجه و درعین حال تلاش بر بستن بودجه برمبنای صادرات یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه ای داشته، از جمله مباحثی است که از آنان به عنوان دلایل اختلاف معاون اول رئیس جمهور و وزیرنفت یاد می‌شود.شنیده می‌شود وقتی اوجی با این ارقام به دلیل غیرواقعی بودن آن نسبت به شرایط واقعی مخالفت می‌کند؛ درنهایت اختلاف نظر به سمت تلاش برای کاهش ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت از درآمد فروش پیش می‌رود که در نهایت منجر به اتفاقی می‌شود که اخبار آن با تیتر گرفتگی قلب وزیرنفت و اعزام او به بیمارستان منتشر گردید.
دراین بین یک چیز مسلم است اوجی نمی‌رود اما بازهم یک سوال مطرح است این شایعات برای چه پخش می‌شود و از خداحافظی اوجی چه اشخاصی نفع می‌برند؟

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/95161

کلیدواژه

وزارت نفت

خداحافظی اوجی

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
ناشناس / 1401/10/11 - 13:09
ولی از قرار معلوم‌ گرفتاری رگ قلب نبوده است
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها