اوجی همچنین تاکید کرد که با توجه به عرضه و تولید گاز ما در فصل سرد سال حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب ناترازی در حوزه گاز داریم. در شروع به کار دولت سیزدهم ما در تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌‌ها با چالش‌‌هایی مواجه بودیم که با لطف پروردگار و همت نمایندگان مرتفع شد.‌ اما حالا بعد از گذشت ۶۹ روز وزیر نفت به دلیل مشکلات ایجاد شده در تامین گاز به مجلس فراخوانده شد. البته در جلسه علنی تنها وزیر نیرو آن هم در دفاع از لایحه دولت برای پرداخت بدهی وزارت نیرو سخنرانی کرد و پیش از او محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس توضیحاتی از جلسه غیر‌علنی مجلس ارائه کرد. محمد‌باقر قالیباف با علنی شدن جلسه مجلس گفت: از ساعت ۸ صبح جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزرای نفت و نیرو تشکیل شد. موضوع ناترازی انرژی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. ان‌‌شاءالله با برنامه‌‌ریزی و همفکری صورت گرفته، تنشی در زمستان سرد نخواهیم داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از نکات مطرح شده در این جلسه این بود که باید صرفه‌جویی دنبال شود و اولویت باید با دستگاه‌‌های دولتی باشد. لازم است مردم نیز در صرفه‌جویی همکاری داشته باشند که نقش اساسی در پایداری شرایط زمستان دارد. مردم تا به امروز این همراهی را داشته و ان‌شاءالله از این پس بیشتر خواهد بود.

نکته اما اینجاست که در نهایت چه تصمیمی برای  تامین گاز زمستانه و حتی  زمستان‌های سال‌های آینده گرفته خواهد شد، و این در حالی است که بخش انرژی ایران نزدیک به یک دهه است که با شدیدترین تحریم‌ها روبه‌رو است؛ شرکت‌های بزرگ و صاحبان تکنولوژی از ایران رفته‌اند و خبری از سرمایه‌گذار خارجی نیست. برخی از شرکت‌های چینی و روسی آمده‌اند و امضا‌هایی پای «تفاهمنامه»‌های رنگارنگ زده‌اند و رفته‌اند خبری از اجرای  تعهدات نیست.

گویا وزارت نفت، امسال هم مانند سال‌های گذشته، دست به راهکار‌های کوتاه‌مدت و مقطعی زده و یک عده را جریمه می‌کند و گاز صنایع سیمان یا فولاد و پتروشیمی را قطع می‌کند یا حتی یک استان مانند گیلان را به دلیل سرمای هوا تعطیل می‌کند.

اما این‌ها هیچ‌یک راهکار اصلی نیست. حالا که گاز به صورت مویرگی به تمام روستا‌ها و شهر‌ها رفته و کار از کار گذشته است، فکری به حال یارانه شدید پنهان در بخش انرژی کنید تا بلکه سرمایه موردنیاز برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای گاز تامین شود و حال باید بنشینیم به امید فرا رسیدن روزهای خوب و گرم، روزهایی که دیگر دارنده دومین ذخایر گازی و سومین تولید‌کننده بزرگ گاز جهان با مشکل کمبود گاز روبه رو نباشد.