نفت / شناسه خبر: 84336 / تاریخ انتشار : 1401/7/17 08:09
|

"سوزاندن زباله" آخرین راه مردم اروپا برای تامین گرمایش در آستانه فصل زمستان

همزمان با پیامدهای تحریم روسیه توسط غرب و تقلای اروپا برای تامین گرمایش در آستانه فصل زمستان، شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا به طور روزافزون به سوزاندن زباله روی آورده‌اند.

نفتی ها /همزمان با پیامدهای تحریم روسیه توسط غرب و تقلای اروپا برای تامین گرمایش در آستانه فصل زمستان، شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا به طور روزافزون به سوزاندن زباله روی آورده‌اند.
به گزارش بلوبرگ بعد از افزایش میزان آلایندگی لهستان و بررسی بیشتر، فعالان محیط زیست متوجه شدند که مردم لهستان از زباله برای گرم نگه داشتن خود استفاده می‌کنند؛ و این در حالی است که همین الان هم چهل شهر لهستان به علت سوزاندن زغال‌سنگ بدترین کیفیت هوا را بین شهرهای اروپایی دارند و حالا با وجود مشکل کمبود سوخت و هزینه های سرسام آور زندگی مردم  و روی  اوردنشان به سوزاندن گزینه‌های جایگزین - از جمله زباله های خانگی - معلوم نیست چه کیفیت هوایی در انتظار شهروندان لهستانی خواهد بود.
یکی از شهروندان ورشو در گفت‌وگو با نشریه‌ای لهستانی گفت: خیلی بد است که در این فصل، هر روز بوی زباله‌های سوخته به مشام می‌رسد. این اتفاق کاملاً در نوع خودش جدید است. به ندرت بوی سوخت‌های معمولی می‌آید و فکر کردن به اینکه وقتی زمستان از راه می‌رسد، چه اتفاقی در انتظار ماست، واقعاً ترسناک است.
از سویی دیگر اما گویا این مشکل کم‌کم به کشورهای دیگر هم رسیده و روز گذشته  مدیر عامل شرکت "نفت وگاز" اوکراین اعلام کرد که ممکن است این کشور از سال آینده به جای گاز طبیعی از زباله و زیست توده برای گرم کردن خانه‌ها استفاده کند زیرا  اکنون راه اندازی چنین پروژه هایی برای نفت وگاز سود بیشتری نسبت به خرید گاز دارد.
به گفته این مقام، شرکت نفت وگاز می‌تواند سه نیروگاه گرمایشی و ترکیبی در شهر ژیتومیر بسازد که انرژی آنها از زباله‌های جامد شهری و خرده چوب تامین خواهد شد.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/84336

کلیدواژه

تامین گرمایش

اتحادیه اروپا

کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های آمریکا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها