نفت / شناسه خبر: 83549 / تاریخ انتشار : 1401/4/1 15:39
|

تعیین تکلیف پتروشیمی گلستان پس از ۱۶ سال

بزرگترین هلدینگ سرمایه گذاری پتروشیمی کشور، سرمایه گذاری در مجتمع پیتروشیمی گلستان را آغاز می‌کند.

نفتی ها / رییس کل دادگستری گلستان امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان ۲۲ هزار میلیارد تومان در گلستان سرمایه گذاری ایجاد خواهد شد.
حیدر آسیابی سرمایه گذار پتروشیمی گلستان به عنوان بزرگترین هلدینگ کشور، تا یک ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.
وی گفت: یکی از اقدامات دادگستری بر حل مشکل پرونده پتروشیمی گلستان با ۹۰ هزار سهام دار متمرکز است که به عنوان یک اقدام کلان، ۱۶ سال از زمان تاسیس آن گذشته بود و فقط زیر ۲۰ درصد پیشرفت داشته که آن هم در زمینه زیرساخت‌های پروژه بود.
وی افزود: در یک سال گذشته ۲۹۸ مورد در ۱۶ هکتار قلع و قمع انجام و در این مدت ۳۱۳ هکتار جنگل ویک هزار و ۱۰۴ هکتار مرتع خلع ید شد.
دادستان مرکز گلستان نیز در نشست خبری امروز از تشکیل پرونده برای ۶ نفر از مدیران سابق که در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز زیارت خیانت و ترک‌فعل کردند، خبر داد.
محمود اسپانلو گفت: برای ۶ نفر از مدیران سابق که در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز زیارت خیانت و ترک‌فعل کردند و اراضی کشاورزی را به بحران رساندند پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه درباره تخریب برخی از ساخت و ساز‌ها در روستای زیارت و تخریب نکردن برخی از این واحد‌ها گفت: ساخت و ساز‌های قبل از خرداد ۱۳۷۳ ممنوع نبود و از خرداد ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۸۵ نیز فقط جریمه داشت، از سال ۱۳۸۵ به بعد مشمول تخریب می‌شود.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/83549

کلیدواژه

پتروشیمی گلستا

مشکل پتروشیمی گلستان

مجتمع پتروشیمی گلستان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها