نفت / شناسه خبر: 73168 / تاریخ انتشار : 1401/2/20 14:40
|

چین، بازار پلیمر ترکیه را در ابهام فرو برد!

گرچه پس از یک رکود طولانی، اکثر معامله گران در انتظار بهبود بازار هستند، اما شرایط بازار چین، به ویژه پلی اتیلن ها، بازار پلیمر ترکیه را در شرایط مبهم قرار داده است.

نفتی ها /بازپار پلیمر ترکیه در حالت انتظار پس از رکود طولانی به سر می برد. فعالان بازار پلیمر ترکیه می گویند: گرچه پس از یک رکود طولانی، اکثر معامله گران در انتظار بهبود بازار هستند، اما شرایط بازار چین، به ویژه پلی اتیلن ها، بازار پلیمر ترکیه را در شرایط مبهم قرار داده است.
فعالان بازار انتظار ریزش قیمت ها در بازار چین را داشتند اما مقاومت آیسیس چین در برابر ریزش ها سبب شده تا خریداران از بازار عقب نشینی کرده و رغبتی برای خرید نداشته باشند. احتمالا خریداران در انتظار روشن شدن حقایق بازار پلی اتیلن چین هستند.
در همین حال قیمت پلبمرهای صادراتی ایران هم به مقصد ترکیه تغییرات اندکی نسبت به هفته قبل داشتند. فعالان بازار، قیمت صادراتی پلیمرهای پتروشیمی جم، امیرکبیر، تبریز و تخت جمشید به مقصد ترکیه و بازار CIS، افغانستان و عراق را در هفته جاری اعلام کردند.
قیمت پلی اتیلن سنگین گرید پایپ pe۱۰۰ پتروشیمی جم در بازار ترکیه ۱۵۷۹ دلار در هر تن به صورت FCA اعلام شده است. همچنین قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید LL۲۳۵F۶ و پلی اتیلن سنگین بادی BL۳ پتروشیمی جم هم در بازار ترکیه به ترتیب ۱۵۰۵ و ۱۳۷۵ دلار در هر تن FCA در بازار ترکیه گزارش شده است. قیمت پلی اتیلن سنگین گرید ۵۲۵۱۸ و EX۵ هم به ترتیب در بازار ترکیه ۱۳۵۰ و ۱۴۴۵ دلار در هر تن FCA اعلام شده است. گرید EX۵ با افت حدودا ۳۵ دلاری نسبت به هفته قبل اعلام شده است. پلیمرهای دیگر جم نسبت به هفته قبل در بازار ترکیه تغییری را ثبت نکرده اند.
پلی اتیلن های سنگین گرید ۵۲۵۱۸، EX۵ و پلی اتیلن سبک خطی گرید LL۲۳۵F۶ در بازار CIS، افغانستان و عراق با همان قیمت های ترکیه به صورت FCA اعلام شده است. اما پلی اتیلن سنگین گرید پایپ pe۱۰۰ و پلی اتیلن سنگین بادی گرید BL۳، حدودا ۲۰ دلار گران تر از ترکیه گزارش شده است.
همچنین قیمت پلی اتیلن سبک گرید ۲۴۲۰D و  پلی اتیلن سبک ۲۴۲۰H پتروشیمی امیرکبیر در بازار ترکیه حدودا ۱۶۹۰ دلار در هر تن FCA اعلام شده است. پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹ این مجتمع هم در بازار ترکیه ۱۴۹۶ دلار در هر تن FCA گزارش شده است. پلی اتیلن سبک گرید ۲۴۲۰D و  پلی اتیلن سبک ۲۴۲۰H پتروشیمی امیرکبیر در بازار CIS، عراق و افغانستان هم حدودا ۲۵ دلار گران تر گزارش شده است. پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹ هم در این بازارها ۱۵۱۶ دلار در هر تن پیشنهاد می شود.
در همین حال پلی استایرن های تخت جمشید گرید ۱۵۵۱ و ۱۱۶۱ حدودا ۱۸۶۰ دلار در هر تن FCA در بازار ترکیه و روسیه اعلام شده است.
در همین حال قیمت پلی اتیلن سنگین گرید ۳۸۴۰ پتروشیمی تبریز با قیمت ۱۷۵۵ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه گزارش شده است. همچنین قیمت پلی اتیلن سنگین گرید ۶۰۴۰ با قیمت ۱۶۰۵ دلار در هر تن و پلی اتیلن سبک خطی گرید ۲۰۹ با قیمت ۱۶۵۵ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه اعلام شده است. قیمت پلی استایرن های معمولی پتروشیمی تبریز هم گرید ۱۴۶۰ و ۱۵۴۰ به ترتیب ۲۱۲۸ دلار در هر تن و ۲۱۱۳ دلار در هر تن به صورت CPT اعلام شده است. قیمت پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ و ABS۰۱۵۰ هم به ترتیب ۲۲۲۰ و ۲۵۲۰ دلار در هر تن CPT در بازار ترکیه گزارش شده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/73168

کلیدواژه

شرایط بازار چین

بازار پلیمر ترکیه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها