نفت / شناسه خبر: 52333 / تاریخ انتشار : 1400/10/23 19:24
|

افتتاح رسمی پالایشگاه نفت خام فوق سنگین‌ قشم فردا با حضور رئیس‌جمهور

پالایشگاه 35 هزار بشکه‌ای نفت خام فوق سنگین قشم فردا، 24 دی، با حضور ‌رئیس‌جمهور‌ وارد مدار تولید شده و به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

نفتی ها / با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش خام‌فروشی نفت، در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها"  فردا، ۲۴ دی ماه، پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه‌ای نفت خام فوق سنگین قشم در گروه گسترش انرژی پاسارگاد و با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری وارد مدار تولید شده و به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.
این پالایشگاه هم‌اکنون به ظرفیت کامل تولید رسیده که از مزایای آن می‌توان به تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغالزایی، تولید محصولات با کیفیت بالا و  کمک به ارتقای صادرات فرآورده از جمله قیر کشور اشاره کرد.
‌بابت احداث این پالایشگاه با ظرفیت ۳۵ هزار بشکه در روز، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق و همچنین سه پست اسکه صادراتی به ظرفیت ۱۵ میلیون تن در سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است. همچنین ظرفیت صادراتی سالانه بیش از ۶ میلیارد دلاری از جمله نتایج زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه به شمار می‌رود.
با بهره برداری از این واحد تولیدی ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم و  بیش از ۱۰۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم در این پالایشگاه اشتغال می یابند.
امروز آیین کلنگ‌زنی فاز دوم این پالایشگاه ‌با حضور جواد اوجی برگزار  شد./فارس

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52333

کلیدواژه

پالایشگاه نفت خام فوق سنگین‌ قشم

افتتاح پالایشگاه نفت خام فوق سنگین‌ قشم

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها