نفت / شناسه خبر: 52320 / تاریخ انتشار : 1400/10/22 07:42
|

وعده نفتی خجسته مهر محقق می‌شود؟

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که میزان ظرفیت تولید نفت تا پایان سال ۱۴۰۰ به عدد قبل از تحریم‌ها بازخواهد گشت...

نفتی ها /چند روزی است که خبرهای خوشی در حوزه تولید و فروش نفت به گوش می‌رسد، و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که میزان ظرفیت تولید نفت تا پایان سال ۱۴۰۰ به عدد قبل از تحریم‌ها بازخواهد گشت؛ موضوعی که به گفته کارشناسان امری غیر ممکن نیست اما دشوار است و لازمه شرایطی است که  نمی‌توان به راحتی از آنها عبور کرد و در کنار این افزایش تولید باید میزان صادرات نیز افزایش یابد چون در غیر این صورت مشکلاتی برای این صنعت به وجود خواهد آمد.

در واقع «جواد اوجی» زمانی که به عنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یکی از مهمترین برنامه‌های خود را افزایش فروش و صادرات نفت ایران عنوان کرد که از مسیرهای مختلف مانند تهاتر با کالا یا سرمایه انجام خواهد شد.

وزیر نفت در همان زمان تاکید کرد که ایران خود را معطل توافق و رفع تحریم‌ها نمی‌کند و صادرات نفت خود را افزایش خواهد داد. موضوعی که حالا بعد از ۱۰۰ روز از روی کار آمدن دولت سیزدهم مشخص شده که برای آن برنامه وجود داشته و اوجی پس از آنکه به طبقه پانزدهم وزارت نفت رفت، افزایش صادرات نفت را در اولویت اصلی خود قرار داد.

از سویی دیگر اما بسیاری  معتقدند محقق شدن افزایش تولید تا پایان  ۱۴۰۰ آن هم در شرایطی که هنوز تحریم‌ها پابرجاست امری  غیر ممکن خواهدبود، از این لحاظ  که این افزایش تولید بدون صادارت با مشکل مواجه خواهد شد و حتی در صورتی  که تا چند هفته اینده تحریم‌ها هم برداشته شود تا رسیدن اوضاع به حالت عادی  چند ماهی  زمان صرف خواهد شد؛  کما این که در دولت گذشته نیز، همچنین وعده هایی داده شده بود و قرار بود این رقم تا دو سال محقق شود ولی امروز، وضعیت چاه های نفتی چندان خوش نیست و. هرکسی نداند، آقای مدیر بهتر از همه می‌داند وضعیت تأمین منابع مالی پروژه‌های شرکت ملی نفت در بدترین وضعیت خود به سر می‌برد و به همین دلیل، کار توسعه میادین نفتی کاملاً در خواب است.

درهمین راستا پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها" نظرسنجی این هفته خود را به همین موضوع اختصاص داده است و از  شما مخاطبین عزیز خواسته تا بگویید به نظرشما بنابر وعده خجسته‌مهر مدیرعامل‌شرکت‎ ملی‌نفت، رساندن ظرفیت تولید نفت کشور به پیش از تحریم‌ها تا ۲ماه آینده،ممکن است؟

شما مخاطبین عزیز "نفتی‌ها" می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/52320

کلیدواژه

مجلس شورای اسلامی

جواد اوجی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها