نفت / شناسه خبر: 41882 / تاریخ انتشار : 1400/8/30 16:29
|

اسناد تازه همکاری‌ تهران و باکو در حوزه انرژی به‌زودی امضا می‌شود

وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با تأکید بر رابطه دیرینه دو کشور در بخش انرژی از امضای اسناد تازه همکاری تهران – باکو در بخش نفت و گاز در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

نفتی ها /وزیر نفت ایران و معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با تأکید بر رابطه دیرینه دو کشور در بخش انرژی از امضای اسناد تازه همکاری تهران – باکو در بخش نفت و گاز در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

جواد اوجی امروز (یکشنبه، ۳۰ آبان‌ماه) پس از دیدار با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست سازنده‌ای با هیئت آذربایجانی برگزار شد و توافق‌های خوبی شکل گرفت.

وی به ذخایر عظیم نفت و گاز ایران اشاره کرد و با بیان اینکه با توجه به این ظرفیت دو کشور ایران و آذربایجان می‌توانند همکاری مطلوبی با یکدیگر داشته باشند، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان هم ظرفیت مطلوبی در بخش نفت و گاز دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه در نشست امروز توافق خوبی با جمهوری آذربایجان درباره سوآپ گاز از کشورهای همسایه به جمهوری آذربایجان از قبیل ترکمنستان انجام شد، افزود: درباره قرارداد گازی به نخجوان توافق‌های خوبی انجام شد.

اوجی از توسعه میدان‌های نفت و گاز در دریای خزر به‌عنوان دیگر محور مذاکره با هیئت آذربایجان نام برد و گفت: در این زمینه صحبت‌های اولیه انجام شد و هیئت‌های کارشناسی دو کشور در حال مذاکره هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که در هفته‌های آینده قراردادهای خوبی در بخش نفت، گاز و توسعه میدان‌های نفت و گاز خزر با آذربایجان امضا شود.  

همکاری ثمربخش ایران و آذربایجان در بخش انرژی

معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان هم پس از این دیدار به نمایندگان رسانه‌ها گفت: جمهوری آذربایجان و ایران کشورهای دوست و همسایه هستند و بین مردم دو کشور پیوند تاریخی وجود دارد.

وی با بیان اینکه همکاری موفقیت‌آمیزی بین ایران و آذربایجان در همه حوزه‌ها به‌ویژه انرژی وجود دارد، افزود: همکاری ایران و آذربایجان در بخش نفت و گاز ثمربخش بوده است.  

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه در دیدار با وزیر نفت ایران راه‌های گسترش همکاری دو کشور در بخش انرژی بررسی شد، تصریح کرد: ایران و آذربایجان درباره تعدادی از طرح‌های نو در بخش انرژی مذاکره کردند، باور دارم در آینده نزدیک در نتیجه مذاکراتمان اسناد تازه‌ای امضا خواهد شد.

مصطفی‌یف به حضور گروه کارشناسان آذربایجانی در ایران اشاره کرد و گفت: این گروه قرار است درباره جزئیات محور مذاکرات ایران و آذربایجان با یکدیگر مذاکره کنند./ایسنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41882

کلیدواژه

ذخایر عظیم نفت

معاون نخست‌وزیر

بخش انرژی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها