نفت / شناسه خبر: 41809 / تاریخ انتشار : 1400/8/23 10:12
|

رونمائی از تخلفات احتمالی و جدید در یک پتروشیمی/ لزوم ورود نهادهای نظارتی به مباحث مالی پتروشیمی امیرکبیر!

نهادهای نظارتی با ورود به موضوعات مورد اشاره دراین گزارش، خواستار پاسخ شفاف و درست مسوولان این شرکت و تخلفات احتمالی باشند که قطعا ابعاد آن در صورت صحت داشتن، گسترده تر از مواردی خواهد بود...

نفتی‌ها /هنوز یک هفته از تغییر مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر نمی‌گذرد اما ابعاد ابهامات مالی دراین مجتمع آنچنان گسترده شده که لازم است پیش از تغییر مدیران زیرمجموعه این شرکت که البته خبر می‌رسد به دنبال خداحافظی با این شرکت و گرفتن پست‌های کلیدی در دیگر مجموعه ها هستند تخلفات احتمالی مشخص و در صورت صحت موضوعات، مسوولان متخلف به مراجع قضائی معرفی گردند.
هرچند که طی هفته گذشته شایعات درخصوص این شرکت زیاد بوده از دریافت حقوق نجومی توسط ۲ تن از مدیران این شرکت گرفته تا ورود سازمان بازرسی کل کشور به تخلفات احتمالی صورت گرفته دراین مجتمع! اما شاید لازم باشد فراتر از تمرکز برروی حقوق دریافتی این مدیران و فاصله گرفتن از مسیر اصلی تخلفات، نهادهای نظارتی در صورت صلاحدید به چند ابهامی که دراین گزارش مطرح می‌گردد نیز توجه داشته باشند.
دراین بین بنابر مستندات ارسالی به دفتر "نفتی‌ها"، یکی از مدیران کلیدی و تاثیرگذار فعلی این شرکت ظاهرا از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ تا ۳۰ مهرماه سال ۱۳۹۷، ۲۰ میلیارد تومان تنخواه (در زمانیکه دلار ۴ هزار تومان بود) با عناوین مختلف از جمله کارت خرید جهت اهدا به کارگران را تحویل گرفته و بنابر بررسی‌های صورت گرفته در نهایت به نظر می‌رسد به دست کارگران نرسیده است. دراین بین شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این میزان کارت هدیه در بخش ساخت و ساز شخصی فرد مذکور، هزینه گردیده که ظاهرا پس از روشن شدن موضوع دراین شرکت، طبق مستندات ارسالی به دفتر "نفتی‌ها" تا کنون ۹ میلیارد تومان این رقم توسط بخش‌های زیر مجموعه تسویه می‌شود ولی مابقی،تسویه نمی‌شود. در زمان مدیریت غلامپور از این مدیر درخواست می‌شود که مابقی علی الحساب را تسویه نماید که پس از چند روز ظاهرا به این مدیرعامل اعلام می‌شود که این مدیر مذکوربدهی ندارد و همچنان ظاهرا تا کنون مدیر مورد اشاره در راس قدرت در پتروشیمی امیرکبیر باقی مانده است.
ازسویی دیگر، خبرمی‌رسد که در سال‌ ۱۳۹۲، طرح واگذاری خانه به مدیران بدون احتساب امتیاز بندی در هیات مدیره این شرکت مصوب می‌گردد که برمبنای آن امتیازات لازم چون سابقه کار،سن و … مبنا قرار نمی‌گیرد و همه مدیران در اولویت دریافت مسکن قرار می‌گیرند.
برهمین اساس در سال ۱۳۹۶ با پیشنهاد یکی از مدیران وقت، تصمیم بر بازسازی و تکمیل مهمانسرای این پتروشیمی در ممکو هزار واحدی آفرینش ۷ گرفته می‌شود. ظاهرا بنابر شنیده‌ها پس از بازسازی و تکمیل این مهمانسرا معادل خرید یک خانه در آنزمان، توسط همان مدیر پیشنهاد دهنده تاکید می‌گردد که این مهمانسرا در مکانی دور از مجتمع واقع شده و درنهایت یک ویلای حدود ۴۰۰ متری به عنوان مهمانسرا در ناحیه صنعتی بندر ماهشهر خریداری می‌شود. و بدین ترتیب ظاهرا خانه‌ای با تعمیرات لاکچری به مدیر مذکور فروخته میشود و وی نیز تمام اقساط آن را یکجا پرداخت نموده و سند بنامش می‌شود.
از  آن زمان تا کنون گفته می‌شود مهانسرای قدیمی در اختیار همان مدیری است که ادعا می‌کند علی رغم بازسازی مهمانسرای قدیمی اما به دلیل طولانی بودن راه امکان استفاده ازآن نیست که لازم است صحت این امر و نحوه این اتفاق توسط نهادهای نظارتی مورد بررسی جدی قرار بگیرد
دراین بین خبرهای دیگر نیز ازاین مجتمع پتروشیمی به گوش می‌رسد که نیازمند بررسی جدی نهادهای نظارتی است. به عنوان مثال هستند فاکتورهایی در قالب برگزاری جشن و رقم های ۲۰۰ میلیون تومان به بالا؛ که اینگونه در خصوص آنها شنیده می‌شود که جشنی برگزار نگردیده و یا اقلام قید شده در فاکتور به مجتمع وارد نشده؛ اما هزینه آن پرداخت گردیده است. برخی ازاین فاکتورها در اختیار "نفتی‌ها" قرار گرفته که لازم است بررسی جدی بر روی آنان صورت بگیرد. درعین حال در خصوص خرید لوازم وزرشی مختلف برای این مجتمع که پیش ازاین "نفتی‌ها" گزارش آن را منتشر و طی یک‌هفته تلاش پاسخی از سوی مدیران دریافت نکرد نیز باید به این ابهامات افزود. سکوت مسوولان در مقابل این نکته که وسایل ورزشی خریداری شده در اختیار چه کسانی قرار گرفته که کارکنان این مجموعه کامل از آن بی اطلاع هستند و ابهامات فاکتوری موجود به طور مثال تفاوت قیمت بازار با قیمت فاکتورهای ارسال شده و … پس از یک هفته پیگیری مستمر "نفتی‌ها" موضوعی است که قطعا جای تامل دارد. شاید لازم باشد.
نهادهای نظارتی با ورود به موضوعات مورد اشاره دراین گزارش، خواستار پاسخ شفاف و درست مسوولان این شرکت و تخلفات احتمالی باشند که قطعا ابعاد آن در صورت صحت داشتن، گسترده تر از مواردی خواهد بود که دراین گزارش به آنان پرداخته شده است!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41809

کلیدواژه

ورود نهادهای نظارتی

پتروشیمی امیرکبیر

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
ناشناس / 1400/8/26 - 00:37
آه ما وخانواده هامون دنبال خودتون خانواده هاتون کی لباس وکارت هدیه بمون دادید?.فقط همش ازحق وحقوق روزمزد میزنین میدین به رسمی ها .حتی عیدوروزکارگرهم به ماکارگران چیزی ندادید دادید به رسمی ها
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها