نفت / شناسه خبر: 41776 / تاریخ انتشار : 1400/8/19 08:42
|

"نفتی‌ها" گزارش می‌دهد: پشت پرده بلاتکلیفی مدیریتی در NPC چیست؟

بیش از ۲ ماه از آغاز تغییرات مدیریتی در صنعت نفت می‌گذرد اما همچنان انتصاب یکی از معاونت‌های کلیدی وزارت نفت بلاتکلیف باقی مانده و هنوز مشخص نیست، وزیرنفت برای این مجموعه استراتژیک چه خوابی دیده است.

نفتی ها /بیش از ۲ ماه از آغاز تغییرات مدیریتی در صنعت نفت می‌گذرد اما همچنان انتصاب یکی از معاونت‌های کلیدی وزارت نفت بلاتکلیف باقی مانده و هنوز مشخص نیست، وزیرنفت برای این مجموعه استراتژیک چه خوابی دیده است.
اینکه محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابقاء خواهد شد و یا مدیری جدید چون حیدرنیا برای جایگاه او تکیه خواهد زد؛ مساله ای است که اغلب کارشناسان را با ابهام مواجه کرده است. هر چند که دراین بین شایعات بسیار است برخی معتقدند علی رغم بیانیه‌های حمایتی کارکنان صنعت پتروشیمی در حمایت از توانمندی حیدرنیا در ادارهNPC، اما اختلاف پنهان میان حیدرنیا و بیات مانع حضور این مدیر صنعت پتروشیمی برراس امور این صنعت است و برخی دیگر اصرار دارند که توانمندی محمدی طی سالیان گذشته در مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزیرنفت دولت سیزدهم را مردد در انتصاب فردی دیگر کرده است. با اینحال باید دید کدام استدلال به واقعیت نزدیک است؛ اینکه اساسا بیات و حیدرنیا پشت پرده با هم اختلافاتی دارند و آیا این اختلاف نظرها باعث تاخیر در انتصاب یکی از معاونت‌های کلیدی وزیرنفت شده یا در بدبینانه‌ترین حالت واقعا در صنعت پتروشیمی قحط الرجالی بوقوع پیوسته که اوجی در انتخاب فردی لایق برای مدیریت این صنعت دچار مشکل شده است؟
هر چند که باید تاکید کرد این صنعت به دلیل نوپا بودنش به نسبت دیگر بخش‌های نفت، دارای افراد توانمند و پویای بیشتری است که قطعا استدلال نبود فرد کارآمد برراس این مجموعه در حاشیه خواهد رفت؛ بنابراین شاید باید به این اندیشید که علی رغم داشتن کاندید مناسب این شرکت شامل خود محمدی یا حیدرنیا اما اوجی به دلیل برخی از اختلاف‌های پشت پرده با این افراد از سوی نزدیکانش، مخالف این تغییر است.
به هرحال از هر حدس و گمانی بگذریم یک نکته به قوت خود باقی است و آن به تصمیم نرسیدن اوجی برای رقم خوردن سرنوشت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یکی از معاونت‌های کلیدی وزارت نفت دولت سیزدهم است که قطعا ادامه این روند دراین صنعت ارزآور در چنین روزهای حساس جنگ اقتصادی کشور به نفع منافع ملی نیست!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41776

کلیدواژه

بلاتکلیفی مدیریتی در NPC

پشت پرده بلاتکلیفی مدیریتی در NPC

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها