نفت / شناسه خبر: 41412 / تاریخ انتشار : 1400/7/6 10:20
|

دورنمای خوشبینانه بازار نفت و گاز در زمستان امسال

گروه ترافیگورا اعلام کرد پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه، قیمت نفت و گاز را در زمستان بالاتر می‌برد.

نفتی‌ها /به نقل از بلومبرگ، گروه ترافیگورا، یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت کالا در دنیا،قیمت بالاتر نفت و گاز را در زمستان پیش رو پیش‌بینی می‌کند.
بن لاکوک، سرپرست بخش تجارت نفت ترافیگورا گفت بازار نفت قراردادهای دو سال آینده  را درست قیمت‌گذاری نکرده است چون تاجران هنوز هم این واقعیت را نپذیرفته‌اند که تعادل عرضه و تقاضا برای مدتها متوازن نخواهد بود و تقاضا از عرضه پیشی خواهد گرفت.
وی اظهار داشت:«نفت خام برنت برای تحویل در دسامبر ۲۰۲۲ حدود ۷۰ دلار در هر بشکه در نظر گرفته می‌شود ولی تعجبی نخواهد داشت اگر قیمت نفت برنت تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه در آن زمان افزایش یابد».
نفت خام برنت برای تحویل فوری در روز دوشنبه به حدود ۸۰ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت طی سه ساله گذشته بوده است.
ترافیگورا بعد از گروه ویتول، بزرگترین تاجر مستقل نفت در دنیاست، بنابراین دورنمای آن از جریان انرژی در جهان اهمیت بالایی دارد.
این پیش‌بینی خوشبینانه از آنجا ناشی می‌شود که تقاضا برای نفت به سرعت رو به افزایش است و بسیاری از تاجران عقیده دارند در اوایل یا اواسط ۲۰۲۲ به سطح قبل از بحران کرونا باز می‌گردد. اما افزایش روند عرضه نتوانسته همگام با رشد تقاضا پیش بیاید.
قیمت گاز طبیعی در اروپا از ۲۵ دلار در هر میلیون بی تی یو گذشته است یعنی بیش از ۴۰۰ درصد بالاتر از متوسط قیمت آن  از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰. گاز در آمریکا حدود ۵ دلار در هر میلیون بی تی یو معامله می‌شود و در آسیا به حدود ۲۷ دلار رسیده است.
لاکوک گفت اگر زمستان معتدلی در پیش داشته باشیم، قیمت‌ها کمی پایین  می‌آیند ولی اگر زمستانی سخت باشد قیمت‌ها از این هم بالاتر می‌روند./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41412

کلیدواژه

بازار نفت و گاز

بازار نفت و گاز زمستان

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها