نفت / شناسه خبر: 41336 / تاریخ انتشار : 1400/6/29 08:05
|

"نفتی‌ها" گزارش می‌دهد: سرنوشت کارکنان خط لوله اتیلن غرب چگونه رقم خواهد خورد؟

پیگیری "نفتی‌ها" نسبت به سرنوشت کارکنان خط لوله اتیلن غرب منجر به این نکته شد که خوشبختانه در قرارداد تاکید گردیده که تمامی پرسنل فعال همانند گذشته با همان حقوق و مزایای مشخص، مشغول به کار خواهند بود.

نفتی‌ها /دانیال قربانی: پس از سال‌ها خط لوله اتیلن غرب که در تصرف هلدینگ پتروشیمی باختر بود با تلاش مدیران NPC و البته نهادهای نظارتی بالاخص سازمان بازرسی کل کشور در اختیارشرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفت و در نهایت پیمانکار تعیین شده از سوی این شرکت در اول مهرماه سالجاری مسوولیت آن را برعهده خواهد گرفت. اما دراین بین کارکنان فعال در خط لوله اتیلن غرب که سالهاست در این بخش مشغول به فعالیت‌اند با تغییر پیمانکار نسبت به آینده شغلی خود نگرانند و دراین راستا طی ارسال پیامی به "نفتی‌ها" خواستار پیگیری این موضوع از مسوولان امر و تعیین تکلیف وضعیت خود شدند!
دراین بین پیگیری‌ها انجام شد و پاسخ شفاف و روشن است:" تمام پرسنل همانند گذشته به کار خود مشغول خواهند بود و هیچ کس برکنار نخواهد شد!"
متن پیام ارسالی پرسنل فعال دراین خط که با عنوان " واگذاری خط اتیلن غرب و ۵ ایستگاه تقویت فشار آن به یک شرکت پیمانکار و صدای بی پناه پرسنل کارفرمای اتیلن غرب که بجایی نمی رسد" برای "نفتی‌ها" ارسال گردیده به شرح ذیل است:
" خط لوله اتیلن غرب کشور و ۵ ایستگاه تقویت فشار اتیلن غرب از عسلویه تا مهاباد که در اختیار پتروشیمی باختر ( پتروشیمی کاویان، پتروشیمی کرمانشاه و ..) بوده به شرکت پیمانکاری اویکو که خود زیر مجموعه اویک هست واگذارشده ظاهرا مناقصات انجام شده و اول مهرماه ۱۴۰۰ شرکت پیمانکار جای پتروشیمی کاویان را خواهد گرفت. با توجه به اینکه اکثر پرسنل خط اتیلن غرب  حدود ۵ تا ۱۰ سال با پتروشیمی کاویان و پتروشیمی‌های باختر بصورت قرارداد معین همکاری داشته‌اند و با جان و دل برای سربلندی کشور عزیزمان هنگام راه اندازی و بهره‌برداری خط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار آن تلاش کرده‌اند اما متاسفانه با بی‌مهری و کم اهمیتی پتروشیمی باختر روبرو شده اند. این پرسنل  که حدود ۲۰۰ نفر می‌باشند را می‌خواهند رها کنند و به شرکت پیمانکار اویکو بدهند. متاسفانه بی‌اهمیتی پتروشیمی باختر نسبت به پرسنل خط اتیلن غرب و فشار NPC به پتروشیمی باختر          ( پتروشیمی کاویان و ..) نارضایتی زیادی بین پرسنل ایجاد کرده است.
دراین بین پیگیری "نفتی‌ها" نسبت به سرنوشت کارکنان خط لوله اتیلن غرب منجر به این نکته شد که خوشبختانه در قرارداد راهبری خط لوله اتیلن غرب منعقد شده میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و اویکو تاکید گردیده که تمامی پرسنل فعال در خط لوله اتیلن غرب همانند گذشته با همان حقوق و مزایای مشخص، مشغول به کار خواهند بود. بنابراین پیگیری‌ها ظاهرا اویکو متهعد شده که تمامی این پرسنل را حفظ کند؛ بنابراین به زبانی ساده تر تنها پیمانکار خط تغییر می‌کند و تمام موارد گذشته بالاخص در بخش نیروی انسانی به قوت خود باقی خواهد ماند!
آنطور که شنیده می‌شود NPC هماهنگی‌های لازم را برای حفظ وضعیت کارکنان شاغل دراین طرح با پیمانکار جدید کرده و قراراست برنامه ریزی‌های لازم جهت بهبود هر چه بیشتر وضعیت این کارکنان صورت بگیرد!

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/41336

کلیدواژه

هلدینگ پتروشیمی باختر

کارکنان خط لوله اتیلن غرب

اخبار مرتبط

نظرات شما

1 نظر
کارمند خط اتیلن / 1402/3/11 - 20:37
دوست عزیز اوضاع پرسنل باختر و خط لوله اتیلن غرب خوب نیست همه وعده های آقایان زمان قرارداد با اویکو پوچ بود پرسنل دارن حقوق سال 1400 رو دریافت میکنن از بس هر ماه به یک بهانه یک آیتم حذف شده ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی که مدیر داخلش نیست همه یه مشت بی سواد هستند اگه این شرکت متعلق به وزارت نفت پس چرا قوانین نفت حاکم نیست یعنی اصلا قانونی نیست یعنی مدیری باسوادی نیست که قانون اجرا کنه هر چند بالاخره اینا مدیران آقای شاهمیرزایی هستند دیگه انتظاری نمیشه داشت
rateup 2
 ratedown 3

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها