نفت / شناسه خبر: 39556 / تاریخ انتشار : 1399/8/27 08:17
|

انتشار نامه پر از ابهام جمعی از کارشناسان شرکت متن(بخش دوم)/ ظاهرا در یادآوران هم خبرهایی است!

جمعی از کارشناسان شرکت متن طی ارسال نامه ای به ایمیل "نفتی‌ها" خواستار رفع ابهاماتی در خصوص پروژه احداث تاسیسات فراورشی سیار در طرح آزادگان جنوبی( روز گذشته منتشر شد) و پروژه یادآوران شدند که ...

نفتی ها /جمعی از کارشناسان شرکت متن طی ارسال نامه ای به ایمیل "نفتی‌ها" خواستار رفع ابهاماتی در خصوص پروژه احداث تاسیسات فراورشی سیار در طرح آزادگان جنوبی( روز گذشته منتشر شد) و پروژه یادآوران شدند. که به نظر می‌رسد به طور دقیق و موشکافانه به یکایک آنان دراین نامه پرداخته شده و تاکید گشته که باید به یکایک این سوالات پاسخی شفاف در راستای صیانت از اعتبار صنعت نفت داده شود. دراین نامه نام متخلفان و شرکت‌های مذکور کاملا قید شده بود که بنا بر رعایت اصول حریم خصوصی افراد تا زمان ارائه حکم مستدل قوه قضاییه و نهادهای نظارتی نسبت به این ابهامات از درج نام مدیران متخلف احتمالی که بیشتر یکی از آنان را هدف گرفته بود و درعین حال شرکت مورد تاکید دراین گزارش خودداری گردیده است. با اینحال این نامه پر از ابهامات زیان باری برای کشور تلقی می‌شود که در صورت صحت هر یک ازاین تخلفات می‌توان آن را به نام افشای فساد تاریخ ساز دیگر در صنعت نفت نام گذاری کرد. متن نامه ارسالی با حذف نام مدیران احتمالی متخلف و البته نام شرکت مورد بحث به شرح ذیل می‌باشد.
بخش دوم این نامه با اندکی تغییر به شرح زیر می‌باشد.
ما جمعی از کارشناسان شرکت مهندسی و توسعه نفت ، ضمن آرزوی موفقیت برای شما در بیان «کشف هرگونه تخلف» به «منظور صیانت از اعتبار صنعت نفت» بعنوان رسانه ای اثرگذار، خواستار پیگیری موارد ذیل می‌باشیم؛
الف - اخراج بی دلیل نیروهای شاغل در طرح یادآوران و استخدام نیرو با اولویت پذیرش از شهر آبدانان موجی از اعتراضات و نارضایتی ها را بهمراه داشته  که شاید بد نباشد مسوولان به ابهامات موجود دراین بخش پاسخ دهند.
ب - عقد قراردادها و تمدید پیمان با پیمانکاران فرعی موجود در طرح با ابهامات فراوان، مخالفت با تسویه حساب شرکت چینی سینوپک با پیمانکاران فرعی ایرانی از جمله ابهامات دیگری است که نهادهای نظارتی باید بیشتر در خصوص آنان بررسی کنند. همچنین باید به سوالات دیگری نیز پاسخ داده شود.
در تمدید پیمان کیترینگ سایت در جلسات کارشناسی روی کاهش تا 20 درصد هزینه جهت تمدید توافق می‌شود ولی روی 5 درصد کاهش مبلغ ، تمدید پیمان امضا می‌شود این اصلاح 15 درصد برای چه بوده است ؟ چرا هر گونه کاری در هر دیسیپلینی فنی /خدماتی/ مالی .... به شرکت خدماتی سایت واگذار می‌شود؟ مبنای درصد کاهش هزینه‌ها چیست چرا در برخی پیمان‌ها کاهش ده درصدی در برخی 5 درصد در برخی بیست درصد و در برخی مواقع عدم هرگونه توافق با پیمانکار فرعی علیرغم تمایل پیمانکارفرعی مزبور به ادامه همکاری و تاکید بر اجرای مناقصه جدید برای انتخاب یک پیمانکار فرعی دیگر که ارتباطات مبهمی دارد جای بررسی دارد. دلیل نامه‌های سراسر توهین یکی از پیمانکاران یادآوران و ایراد اتهام به همه مدیران چیست؟ تلاش ناپخته یکی از مدیران  برای یک ماموریت اداری به چین علیرغم مخالفت‌های مکرر شرکت سینوپک برای چیست؟
*نکته جالب تلاش فعلی یکی از مدیران متخلف طرح شده دراین نامه برای اخذ سمت مدیرعاملی متن با ادعای لابی با برخی نمایندگان مجلس و اعضا کمیسیون انرژی و حتی ارتباط با شخص مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران است. امری که به اذعان کارشناسان دراین نامه به هیچ عنوان با سکوت آنان همراه نخواهد بود  .
توضیحات: "نفتی‌ها" به واسطه رسالت خبری و اطلاع رسانی خود،  این ابهامات را از سوی مسوولان و نهادهای مسوول پیگیری خواهد نمود و تا جواب نهائی در جهت پاسخ دهی شفاف به این موضوعات درکنار کارشناسان خدوم این صنعت قرار خواهد داشت.
بخش اول این نامه که روز گذشته در "نفتی‌ها" منتشر گردیده را اینجا بخوانید.

پست الکترونیکی نفتی‌ها به نشانی naftiha.ir@gmail.com برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و شکایات شما به عنوان پل ارتباطی این پایگاه خبری – تحلیلی با شما مخاطبان عزیز، در دسترس قرار دارد که شما مخاطبین عزیز نفتی ها می‌توانید از این طریق با ما در ارتباط باشید.
 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/39556

کلیدواژه

تاسیسات فراورشی سیار در طرح آزادگان جنوبی

یادآوران

میدان نفتی یادآوران

شركت مهندسي و توسعه نفت

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها