نفت / شناسه خبر: 27681 / تاریخ انتشار : 1398/11/7 07:44
|

احتمال تغییر مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب/ مدیرعامل بعدی چه کسی است؟

زمان کمی سپری شد تا وزیرنفت پی به اشتباه خود در انتصاب محمدی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب ببرد اما با توجه به تلاش سخت زنگنه برای انتصاب این مدیر در جنوب، اعتراف به این اشتباه کمی سخت به نظر می‌رسید.

نفتی ها /زمان کمی سپری شد تا وزیرنفت پی به اشتباه خود در انتصاب محمدی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب ببرد اما با توجه به تلاش سخت زنگنه برای انتصاب این مدیر در جنوب، اعتراف به این اشتباه کمی سخت به نظر می‌رسید. هر چند که به نظر می‌رسد تیر خلاص زمانی زده شد که یاران زنگنه برای دفاع از وی در زمان استیضاح از محمدی خواستند تا با مصاحبه ای حمایت جنوب از این وزیر را اعلام کند. دفاعی که اگرچه انجام شد اما دقیقه نود و نه صورت گرفت که از نظر زنگنه و نزدیکانش دیگر نیاز به آن نبود. به هرحال آنچه از شنیده ها پیداست به زودی محمدی باید صندلی خود را به مدیری دیگر تحویل دهد. اگرچه در این بین رایزنی‌های نزدیکان محمدی برای عدم تحقق این تصمیم وزیر ادامه دارد و تا جاییکه خبرها حکایت دارد از بزرگان خوزستان نیز برای این امر یاری گرفته شده اما به نظر می‌رسد زنگنه مغرور نیز این روزها شدیدا بر اشتباه خود اذعان دارد و به زودی باید شاهد تغییر این مدیر جنوب باشیم.

اما شاید بد نباشد به نامزدهای احتمالی این پست اشاره کرد. مدیرانی که اگرچه برخی از آنان مدعی صورت گرفتن مذاکره برای نشستن براین جایگاه از سوی زنگنه نیز شده اند اما کارشناسان حضور این افراد و اساسا برگزاری جلسه انتخابی وزیربا برخی از آنان را کاملا غیرممکن می‌دانند.

ازسویی دیگر، برخی از اسامی اشاره شده دراین گزارش نیز به شدت این روزها به دنبال رایزنی برای نشستن بر جایگاه مدیریت مناطق نفت خیز جنوب هستند که باید دید در نهایت چه کسی موفق به تکیه زدن بر کرسی قدرت نفت جنوب خواهد شد؟

سیدعبدالله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، رامین حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی، حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، شاپور حاتم پور مدیر مهندسی و ساختمان  شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب،ابراهیم پیرامون مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و جهانگیر پورهنگ  مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان از جمله افرادی هستند که نام آنان در بین کارشناسان جنوب به عنوان کاندیدای تکیه زدن براین کرسی مطرح شده است. هر چند که باید دید در نهایت رایزنی‌های محمدی با بزرگان جنوب بر تصمیم وزیر می‌چربد و یا درنهایت این زنگنه خواهد بود که برای نفت جنوب تصمیم خواهد گرفت؟  رایزنی‌هایی که بعضا جنبه قومیتی نیز پیدا کرده است. شاید عجیب باشد که چند مدیر کلیدی استان از هم زبانان مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب هستند و آشناییت محمدی با عادل آذر رئیس دیوان محاسبات و احمدی استاندار سابق استان کهکیلویه و بویراحمد که قبلا نماینده آبدانان شهر زادگاه احمد محمدی بوده و مشاور عالی بیژن زنگنه است در انتصاب و نگهداشت محمدی بی‌تاثیر نباشد. شاید محمدی هیچگاه زمانی که در زادگاهش پشت قلعه زندگی می‌کرد فکرش را هم نمی‌کرد که روزی افرادی نظیر احمدی استاندار سابق کهکیلویه و بویر احمد که حکم ومشاور عالی از زنگنه دریافت نموده‌اند بتوانند در انتصاب وی موثر باشند. شنیده‌ها از تعدادی از کارشناسان حاکی از رایزنی برخی از مشاوران محمدی با برخی از اصولگرایان برای تثبیت وی در دوره بعد می‌باشند اما آنها از این امر غافل هستند که وزیر همیشه مغرور نفت بشدت با هرگونه اصولگرایی و تغییر کانال سیاسی برخورد خواهد نمود!

اختصاصی

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/27681

کلیدواژه

مناطق نفت خیز جنوب

استیضاح

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران

جهانگیر پورهنگ

نظرات شما

1 نظر
ناشناس / 1401/2/3 - 02:11
خود استان ایلام همچین انتصاباتی رو در استان خودشون برنمیتابن!
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها