نفت / شناسه خبر: 219796 / تاریخ انتشار : 1403/3/8 16:48
|

واگذاری بخشی از سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس به قرارگاه خاتم‌الانبیا

وزیر اقتصاد اظهار داشت: بورسی شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس و واگذاری سهام آن به مردم مورد اهتمام وزارت اقتصاد بود ...

نفتی ها /سید احسان خاندوزی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین وزارت امور اقتصادی و دارایی و قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ با بیان اینکه موضوع جلسه امروز از دستورهای واجد اهمیت برای شهید جمهور کشورمان بود، اظهار داشت: رییس جمهور کشورمان به مصوبات مولدسازی به طور مکرر تاکید می‌کرد و در همان سال اول اجرای مصوبه مولدسازی از ١۵ فروردین ماه سال ١۴٠٢، ضمن واگذاری املاک مازاد دستگاه‌های دولتی، واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام تصویب شد تا برای تامین مالی استان‌ها از منابع مولدسازی و مستغلات و اموال غیرمنقول استفاده کرد.

وی ادامه داد: از این رو، پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در دستور کار واگذاری به بخش‌های پیمانکاری قرار گرفت تا این پروژه‌ها به حرکت دربیایند. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه این واگذاری‌ها نیاز به همکاری ١٩ دستگاه اجرایی و ٣١ استان را داشت، گفت: از ١۵ فروردین ماه سال گذشته تا ١۵ فروردین ماه امسال ۵۴ هزار میلیارد تومان عملکرد مولدسازی بوده که ٢١ هزار میلیارد تومان آن متعلق به مولدسازی اموال زیرمجموعه وزارت اقتصاد بوده و ٣٢ هزار میلیارد تومان هم مولدسازی اراضی برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن بوده و از ابتدا هم انتظار این را داشتیم که تهاتر اموال مازاد با پیمانکاران و فعالان اقتصادی سهم بزرگی را در مولدسازی داشته باشد از این رو کمتر از ٧ هزار میلیارد تومان عملکرد نقدی بوده است .

خاندوزی تاکید کرد: بخشی از اموال در حال ارزش افزوده است که سال جاری بدون شبهه و با قیمت کارشناسی شده در جریان فرایند مولدسازی قرار بگیرند و واگذار شوند. 

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ همواره جزو ارکان مورد اتکای دولت بوده، اظهار داشت: همواره در جلسات با شهید جمهور ذکر خیر علمیات و تلاش‌های مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا بود.

خاندوزی تاکید کرد: به طور مشخص بورسی شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس و واگذاری سهام آن به مردم مورد اهتمام وزارت اقتصاد بود و بخشی از سهام این پالایشگاه در جریان مولدسازی اموال دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار می‌شود./ایلنا

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/219796

کلیدواژه

پالایشگاه ستاره خلیج فارس

قرارگاه خاتم‌الانبیا

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها