نفت / شناسه خبر: 159062 / تاریخ انتشار : 1402/12/13 22:26
|

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح بازیافت دی اکسید کربن کشور در پتروشیمی فن آوران

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح بازیافت دی اکسید کربن کشور در پتروشیمی فن آوران بزرگترین طرح بازیافت گاز دی اکسید کربن کشور در شرکت پتروشیمی فناوران با ظرفیت جذب سالانه ۱۶۰ هزار تن دی اکسید کربن...

نفتی ها /آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح بازیافت دی اکسید کربن کشور در پتروشیمی فن آوران بزرگترین طرح بازیافت گاز دی اکسید کربن کشور در شرکت پتروشیمی فناوران با ظرفیت جذب سالانه ۱۶۰ هزار تن دی اکسید کربن وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی فن آوران طرح بازیافت دی اکسید کربن این شرکت با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن جذب و بازیافت این گاز که کلنگ آن پیشتر با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مقامات منطقه‌ای به زمین زده شد وارد فاز اجرایی گردید.

قرار است در پایان عملیات اجرایی این پروژه و با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت تولید متانول در پتروشیمی فن آوران ۷۰ هزار تن افزایش یابد.

شایان ذکر است منابع خوراک این افزایش تولید از محل جمع آوری گازهای خروجی از استک ریفرمر واحد متانول این مجتمع می‌باشد که با بهره‌برداری از آن گام مهم و ارزنده‌ای در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و استراتژی‌های مبتنی بر اصول توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست برداشته خواهد شد.

این پروژه بزرگترین طرح بازیافت دی اکسید کربن کشور می‌باشد که در روز شنبه دوازدهم اسفند سال ۱۴۰۲ وارد فاز اجرایی و عملیاتی گردید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/159062

کلیدواژه

پتروشیمی فن آوران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها