نفت / شناسه خبر: 148950 / تاریخ انتشار : 1402/11/29 20:04
|

مهر تایید شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر عملکرد تیم مدیریتی جدید پتروفرهنگ

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه برنامه هلدینگ پتروفرهنگ برای ورود به پایین دست با وجود مدیران جوان و قوی فعلی شدنی است، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران آماده ...

نفتی ها /بیژن چگنی در حاشیه نشست بررسی ماسئل و مشکلات شرکت‌های تابعه پتروفرهنگ در دو حوزه تولید و توسعه اظهار داشت: پترو فرهنگ فارغ از اینکه یکی از هلدینگ‌های معتبر، قوی و مطرح صنعت پتروشیمی است، متعلق به جامعه فرهنگیان عزیز بوده که حق عظیمی به گردن همه مردم ایران دارند.

وی عنوان کرد: در این حوزه ما هم در شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس که به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه توفیق خدمت در هیئت مدیره داریم و در خدمت دوستان هستیم و به هم عنوان مدیر تولید در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران هر کمکی که از ما بربیاید برای دوستان انجام می‌دهیم.
 
چگنی با اشاره به اینکه استراتژی دوره اول توسعه پتروشیمی مبتنی بر خوراک گاز متان بود، ابراز کرد: یکی از محصولاتی که دانش فنی و تجربه آن شرکت‌های ایرانی داشتند و بازار آن نیز خوب بوده متانول بوده، اما توقف در حلقه اول متانول سبب شده است در تکان‌های قیمتی در جهان بویژه ورود چین و برخی از شرکت‌های بزرگ متانول سازی دنیا قیمت آن افت کند که در ابتدا شاید یک تهدید به نظر برسد اما وقتی که متانول قیمتش افت می‌کند بهترین مقطع برای شرکت‌هایی بوده که خوراک آنها متانول است.
 
وی خاطرنشان کرد: در توجیه اقتصادی که تعیین می‌کند قیمت خوراک خیلی موثر است بویژه جایی که خوراک مایع است وقتی که خوراک قیمت آن پایین باشد یعنی به جای اینکه دنبال فروش متانول باشید باید دنبال تکمیل زنجیره ارزش باشیم که هر چه ارزانتر باشد به نفع بوده، یعنی خوراک در اختیار خودت است و در کشور خود و ارزان است.
 
چگنی این را هم گفت که این باعث می‌شود سود حلقه دوم بالا رود و انشاءالله هلدینگ پتروفرهنگ با برنامه‌های که مدیران جوان و توانمند و همچنین هیئت مدیره جدید آن و مدیر عامل و مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه بتوانند برای متانول برنامه ریزی کنند و شرکت لاوان با تکمیل زنجیره ارزش سود سرشماری را برای صنعت پتروشیمی با ورود در تکمیل زنجیره ارزشی گام مهمی را بردارد.
 
وی تصریح کرد: امیدوارم شرکت پتروشیمی دنا نیز بزودی وارد مدار تولید شده و با دو شرکت سبلان و کیمیای پارس خارومیانه به کمک توسعه کشور بیایند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/148950

کلیدواژه

تیم مدیریتی جدید پتروفرهنگ

پتروفرهنگ

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها