نفت / شناسه خبر: 148874 / تاریخ انتشار : 1402/11/18 08:32
|

داخلی سازی ۷۰ درصد از تجهیزات و قطعات پروژه پلی اتیلن سنگین ( HDPE) پتروشیمی تبریز

داخلی سازی ۷۰ درصد از تجهیزات و قطعات پروژه پلی اتیلن سنگین ( HDPE) پتروشیمی تبریز

نفتی ها /با گذشت ۵۰ سال از ساخت اولین مجتمع «پلی‌اتیلن» در صنعت پتروشیمی ایران، به همت پتروشیمی «تبریز» عملیات اجرایی ایرانی‌ترین پلی‌اتیلن جهان آغاز شده و قرار است برای نخستین‌بار این مجتمع با دانش و لایسنس ایرانی و تجهیزات ایرانی‌سازی شده در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

سیدنورالله میراشرفی مدیرعامل پتروشیمی «تبریز» در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با بیان اینکه ۷۰ درصد از تجهیزات و قطعات پروژه پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز ایرانی خواهد بود، گفت: با استفاده از دانش فنی بومی اقدام به طراحی و ساخت واحد پلی‌اتیلن با ۳۱۰ هزار تن ظرفیت تولید خواهیم کرد و این واحد ایرانی ترین کارخانه تولید «پلی اتیلن» صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود.

بی شک یکی از رویدادهای مهم و موثر در ظرفیت سازی برای استفاده از توانمندی‌های داخلی بویژه در عرصه ساخت داخل و استفاده از دانش فنی بومی ، حضور در نمایشگاههای حمایت از تولید داخل در صنعت پتروشیمی می باشد. 

هدف پتروشیمی تبریز از حضور در نمایشگاه ، حمایت از تولید داخل ، خلق ارزش پایدار از طریق شبکه سازی و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود در حوزه پژوهش و توسعه فناوری با ذی نفعان خود و همچنین تعامل بیشتر با شرکت های دانش بنیان و بهره وری از توان ساخت داخل بود .

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/148874

کلیدواژه

پتروشیمی تبریز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها