نفت / شناسه خبر: 138659 / تاریخ انتشار : 1402/10/30 07:58
|

بزرگترین شرکت بورسی ایران معطل یک بی‌صلاحیت؟

مدت ۴ ماه از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و چیزی حدود سه ماه از معرفی اعضای جدید هیأت مدیره هلدینگ خلیج فارس می‌گذرد، اما ...

نفتی ها /مدت ۴ ماه از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و چیزی حدود سه ماه از معرفی اعضای جدید هیأت مدیره هلدینگ خلیج فارس می‌گذرد، اما در کمال تعجب، علیرغم نامه نگاری یکی از سهامداران اصلی و سازمان بورس و هشدارهای مکرر آنها به مدیرعامل این هلدینگ ، وی از دعوت اعضای جدید هیأت مدیره و برگزاری جلسات با حضور آنها امتناع ورزیده و اصرار به تشکیل جلسات با اعضای سابق هیأت مدیره دارد!!
گویا در اواخر آذرماه نیز اهداف با ارسال نامه‌ای خواستار برگزاری هیات مدیره جدید شده و تاکید کرده با توجه به گذشت سه ماه از برگزاری مجمع و معرفی افراد حقوقی،بایدهیات مدیره جدید تشکیل و تعیین سمت گردند.ازسوی دیگر دراین نامه، با اشاره بر لزوم رعایت مفاد ۳۱و۳۳ اساسنامه این هلدینگ خواستار برگزاری مجدد مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و تکمیل اعضای هیات مدیره این شرکت شده است که ظاهرا این نامه نیز با بی‌اعتنایی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، به جمع نامه‌های بی‌جواب ارسالی بورس به هلدینگ پیوسته است.
دراین بین شایعه شده دلیل تعلل در برگزاری این مجمع از سوی علی عسگری، وقت خریدن برای گرفتن تایید صلاحیت بورسی رئیس هیات مدیره قدیمی این هلدینگ است.اگرچه پیش از این نیز،پایگاه خبری- تحلیلی “نفتی‌ها"، مطابق اسناد متقن به رد صلاحیت فرد مذکور توسط بورس و غیرقانونی اعلام شدن حضور ۲ساله وی در هیأت مدیره هلدینگ خلیج فارس پرداخته است،اما باور کردنی نیست که در دوره جدید هیأت مدیره نیز بنابر شایعات علی عسگری، برگزاری جلسات با حضور اعضای جدید را معطل و منوط به حضور این فرد بی‌صلاحیت بورسی که علیرغم لابی‌های سیاسی شدید، باز هم موفق به اخذ تایید صلاحیت و ثبت رسمی عضویتش نشده است،کرده!!
بنابرنامه مکرر اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی بورس به مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، که اسناد آن در دفتر "نفتی‌ها" موجود است اعلام کرده‌ ؛ علی‌رغم گذشت مهلت قانونی مقرر در اساسنامه هلدینگ خلیج فارس، همچنان مشخصات نمایندگان اعضای حقوقی هیات مدیره برروی سامانه کدال منتشر نشده است.اخیرا نیز این اداره ضرب الاجلی جدی برای علی عسگری در نظر گرفته که گویا مدیرعامل هلدینگ علاقه به توجه به این هشدارها ندارد.
با اینحال سوال مهم این است که؛ آیا دولت و مسئولان اقتصادی کشور، می‌خواهند با این دست فرمان، وضعیت کشور را بهبود ببخشند؟! در حالیکه بدیهی‌ترین قوانین و مقررات حاکمیت شرکتی بورس زیر پای قانوندانان قانون‌شکن لگدمال می‌شود!

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/138659

کلیدواژه

شرکت بورسی

اخبار مرتبط

نظرات شما

4 نظر
ناشناس / 1402/11/1 - 13:36
از زمان صالح آبادی *همان که در چای دبش دست داشت بورس بدست نا اهلان افتاده .
rateup 0
 ratedown 0
امین / 1402/10/30 - 17:55
واقعا کسی تو این مملکت نیست که به داد بورس برسه
rateup 0
 ratedown 0
محفوظ / 1402/10/30 - 16:18
وقتی افراد بر اساس رابطه سرکار بیایند معلوم است که تره به ریش هیچکس خوررد نمی کنند وقتی قحط الرجال باشد رییس صدا و سیما می شود مدیر عامل یک هلدینگ بزرگ
rateup 0
 ratedown 0
به امید خدا / 1402/10/30 - 13:52
فعلا که دولت داره تورم کنترول میکنه البته فقط در بورس و اون هم بجای نطقه به نقطه ، خط به خط شده ، ای وای بر ما
rateup 0
 ratedown 0

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها