نفت / شناسه خبر: 138341 / تاریخ انتشار : 1402/9/29 14:20
|

ماهیگیری از بنزین گل‌آلود /چرا بازار داغ فروش بنزین سیار برپاشد؟

روز دوشنبه ۲۷ آذرماه بود که بروز اختلال در سامانه هوشمند بنزین، باعث شد تا برخی جایگاه‌ها در سراسر کشور از دسترس خارج شود؛ بگونه‌ای که جایگاه‌ها پس از گذشت دو ساعت از ماجرا عرضه سوخت را ...

نفتی‌ها /روز دوشنبه ۲۷ آذرماه بود که بروز اختلال در سامانه هوشمند بنزین، باعث شد تا برخی جایگاه‌ها در سراسر کشور از دسترس خارج شود؛ بگونه‌ای که جایگاه‌ها پس از گذشت دو ساعت از ماجرا عرضه سوخت را به صورت آفلاین از سرگرفتند تا مشکل مرتفع شود. هر چند که این حمله سایبری اتفاقی قابل تامل بود که باتوجه به گزیده شدن دوباره از همان سوراخ، شائبه جدی بر میزان آمادگی پدافند غیرعامل به‌خصوص در بخش سایبری وارد کرد؛ اما موضوعات دیگری هم در این میان وجود داشت که به نظر می‌رسد حالا و با توجه به بازگشت شرایط به روال عادی باید مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از این موارد بازار داغ فروش بنزین توسط ماشین‌های سیار بود که در اوج این اتفاق گویا بنزین را با قیمت بالاتری عرضه نموده بودند؛ طیق  شواهد، در این اتفاق برخی شرکت‌ها به فروش سیار بنزین در گالن‌ها با قیمت‌های بسیار بالا پرداخته بودند و  ۱۰ لیتر بنزین را به قیمتی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان می‌فروختندد که با توجه به قیمت هر لیتر بنزین آزاد ۳,۰۰۰ تومان، این میزان قیمت‌گذاری تا حداقل ۲۵ هزار تومان به ازای هر لیتر می‌رسد.

از سویی دیگر جواد اوجی در جواب سوالی مبنی بر گران فروشی بنزین توسط یک شرکت سیار  ضمن اظهار بی اطلاعی در این مورد گفت: توزیع سوخت از طریق ۴۲۰۰ پمپ بنزین و گاز در حال توزیع است و هیچ سوختی خارج از شبکه رسمی کشور با قیمت‌های غیر مصوب به وسیله شرکت‌های نفت و گاز عرضه نمی‌شود.

موضوع اما این است که انتظار می‌رود که در این گونه شرایط، مراقبت و نظارت دقیق‌تری بر فعالیت این نوع پمپ بنزین‌های متحرک و حتی پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی اعمال گردد.

مخاطبین عزیز پایگاه خبری–تحلیلی نفتی‌ها؛ شما می‌توانید از طریق پست الکترونیک naftiha.ir@gmail.com و دایرکت پیج اینستاگرام نفتی‌ها به آدرس @NaftihaNews برای ارائه نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سایر پیام‌های خود با ما در ارتباط باشید.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/138341

کلیدواژه

داغ فروش بنزین سیار

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها