نفت / شناسه خبر: 137659 / تاریخ انتشار : 1402/7/22 19:43
|

تعویض رایگان مخازن فرسوده تاکسی‌ها در انتظار اقدام سازمان برنامه‌وبودجه

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG‌ گفت: برای آغاز طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی‌ها، باید سازمان برنامه و بودجه منابع مالی مورد نیاز را تخصیص دهد تا در کمترین زمان تعویض مخازن فرسوده...

نفتی ها /رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG‌ گفت: برای آغاز طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی‌ها، باید سازمان برنامه و بودجه منابع مالی مورد نیاز را تخصیص دهد تا در کمترین زمان تعویض مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها انجام شود.

محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG‌ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: طبق مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد که مربوط به اصلاح مصوبه طرح حمایت از تولید خودروهای دوگانه‌سوز، تبدیل کارخانه‌ای خودروهای بنزینی به CNG‌سوز و کمک به احداث جایگاه‌های هوشمند عرضه سوخت CNG به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است، جایگزینی مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی‌ها به‌منظور حفظ ظرفیت ایجاد شده در بخش مصرف دیده شده است.
وی افزود: بر اساس مجوز شورای عالی اقتصاد، از محل این طرح، مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی‌ها به صورت رایگان تعویض خواهد شد که کمک موثری به‌نوسازی مخازن فرسوده در ناوگان حمل‌و نقل عمومی می‌کند، چرا که تعداد زیادی از مالکان تاکسی‌ها، به‌دلیل هزینه بالای تعویض مخزن ، برای جایگزینی مخازن فرسوده خود با مخازن نو و استاندارد، مراجعه نمی‌کردند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG‌ تصریح کرد: اجرایی شدن این ظرفیت مناسب قانونی، درانتظار تخصیص منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه و معطل اقدام این سازمان است.
وی ادامه داد: مجری طرح، عدم پرداخت به موقع منابع مالی طرح توسط سازمان برنامه و بودجه را دلیل عدم پیشرفت و موفقیت این طرح اعلام میکند و انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه در پرداخت به‌موقع مطالبات عامل اجرایی و مجری طرح سرعت عمل بیشتری داشته باشد.
جوهری خاطرنشان کرد: اکنون نیز برای آغاز طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی‌ها، باید سازمان برنامه و بودجه منابع مالی مورد نیاز را تخصیص دهد تا در کمترین زمان تعویض مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها انجام شود.
وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین آمار حوادث انفجار مخازن در سالهای اخیر مربوط به وانت بارها بوده، انتظار می‌رفت تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده وانت بارها هم در آخرین ویرایش مصوبه قرار می‌گرفت که متاسفانه این اقدام انجام نشده و درخواست ما ویرایش مجدد این مصوبه به منظور اصلاح این موضوع برای امکان تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده کلیه خودروهای دوگانه سوز است./تسنیم

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/137659

کلیدواژه

سازمان برنامه‌وبودجه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها