نفت / شناسه خبر: 127086 / تاریخ انتشار : 1402/5/15 20:49
|

چین از پروژه یادآوران عقب نکشید

یک منبع آگاه گفت: در مورد ساینوپک و مابقی شرکت‌های چینی تا امروز هیچ مکاتبه رسمی، اعلام شفاهی و یا اعلام رسانه‌ای در مورد اینکه این کشور بخواهد ایران را ترک کند و یا از پروژه فاز دوم یادآوران

نفتی ها /اخیرا در برخی رسانه‌ها ادعایی مبنی بر عقب نشینی چینی‌ها از پروژه یادآوران منتشر شده که طبق اطلاعات رسیده به ایسنا این موضوع در حد حدس و گمان‌های رسانه‌ایست و هیچ منبع چینی یا داخلی آن را تایید نمی‌کند.

طبق گفته‌های این منبع آگاه، تاکنون هیچ درخواستی از سوی طرف چینی در این موضوع وجود نداشته و سفرهای اخیر بین دو کشور حاکی از تعامل مثبتی در جهت پیشبرد اهداف مشترک است.

وی با بیان اینکه طبق تفاهمات قبلی و جاری از خط اعتباری چین استفاده خوبی برای توسعه پروژه‌های نفت و گاز کرده‌ایم، گفت: مذاکرات در جریان است و البته شرکت‌های داخلی هم آماده هستند که حفاری چاه‌ها را در فاز دوم شروع کنند و معطل نخواهیم ماند.

یادآوران و همچنین یک میدان نفتی دیگر در مرز ایران با عراق از جمله پروژه‌های بزرگ به شمار می‌روند. یادآوران ۳.۱ میلیارد بشکه ذخایر نفت دارد که این میدان را به یکی از بزرگترین میادین توسعه نیافته جهان تبدیل کرده است. میزان ذخایر نفت میدان آزادگان شمالی نیز ۵.۷ میلیارد بشکه برآورد شده است.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/127086

کلیدواژه

شرکت‌های چینی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها