نفت / شناسه خبر: 38555 / تاریخ انتشار : 1399/4/1 15:34
|

ویدیو/ ساخت بزرگ ترین برج دی متانایزر یکپارچه

با تلاش صنعتگران شیرازی برج دی متانایزر، از پیشرفته‌ترین تجهیزات فوق سنگین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی طراحی و ساخته شد.

نفتی ها /برای نخستین بار در کشور ؛ برج یکپارچه خالص سازی و تقطیر متانول به همت مهندسان شرکت فاتح صنعت در شیراز طراحی و ساخته شد . این برج که در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کاربرد دارد ضمن جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی کشور در این زمینه ؛ جهشی برای تبدیل ایران به قطب تولید متانول جهان است.

 برج دی متانایزر، از پیشرفته‌ترین تجهیزات فوق سنگین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی طراحی و ساخته شد، این برج یکپارچه که دارای ۴۰۰ تن وزن، ۷۰ متر طول و ۷ متر قطر است، در واحد متانول پتروشیمی سیراف نصب و راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است  این نخستین بار است که برجی در این ابعاد به صورت یکپارچه در کشور ساخته و حمل می‌شود، ت و این برج با تلاش ۲۰۰ نفر از نیرو‌های این مجموعه در بخش‌های طراحی، مهندسی و تولید در مدت ۸ ماه ساخته شده و حمل آن به پتروشیمی سیراف حدود یک ماه زمان خواهد برد.

همچنین فناوری ساخت برج‌های یکپارچه پیش از این در انحصار چند کشور از جمله چین، کره جنوبی، آلمان، انگلیس و آمریکا بود، اما با دستیابی شرکت فاتح صنعت به دانش ساخت برج‌های یکپارچه، کشور از واردات این تجهیزات بی نیاز خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ برای واردات هر برج دی متانایزر یکپارچه حدود ۳ تا ۵ میلیون یورو ارز از کشور خارج می‌شود، اضافه کرد: این تجهیزات در حال حاضر با کمتر از نصف هزینه نمونه خارجی در شرکت فاتح صنعت طراحی و ساخته شده است.

همچنین برج دی متانایزر پرکاربردترین تجهیز در خالص سازی و تقطیر متانول در واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی است و ساخت یکپارچه آن علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های حمل و نصب، مدت زمان راه اندازی واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را به حداقل می‌رساند.

 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38555

کلیدواژه

برج دی متانایزر

ساخت بزرگ ترین برج دی متانایزر یکپارچه

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها