نفت / شناسه خبر: 38495 / تاریخ انتشار : 1399/3/21 08:36
|

مخاطبین نفتی‌ها از عملکرد مسئولان عسلویه راضی نبودند!

همان زمان بود که بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند که این مسئله مشکلات بسیاری به بار خواهد آورد و سرانجام شد آنچه که نباید می‌شد.

نفتی ها /روزهای نخستی که سرو کله کرونا به ایران باز شد، اقدامات بسیاری از سوی نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف صورت گرفت و برخی شرکت‌ها تعطیل شدند و کارمندان به صورت دورکاری کارها را انجام دادند و تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و مدارس کشور تعطیل شدند و ساعات کاری ادارات کم شد.
در واقع هر ارگانی سعی داشت با تمهیداتی از شیوع کرونا در بخش تحت مسئولیت خود پیشگیری کند، در این میان اما در عسلویه اوضاع کمی متفاوت بود.
تا پیش از شیوع ویروس کرونا، فعالیت کارگران پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های عسلویه به این نحو بود که بعد از ۱۴ روز کاری ۷ روز به مرخصی می‌رفتند. اما از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده مرخصی‌های این کارگران برابر با تعداد روز‌های کاریشان یعنی ۱۴ روز شد.
درست در همان زمان بود که بسیاری از  کارشناسان پیش بینی کردند که این مسئله مشکلات بسیاری به بار خواهد آورد و سرانجام شد آنچه که نباید می‌شد.
کارشناسان معتقد بودند بسیاری از کارگران پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های عسلویه، بومی نیستند و از شهر‌ها و استان‌های دیگر به این منطقه می‌آیند و قاعدتا مجبور هستند که زمان مرخصی۱۴ روزه خود را به شهرهای خود باز گردند. همین رفت و آمد‌های کارگران به خارج و داخل شهر عسلویه، قطعا زمینه‌ای برای شیوع ویروس کرونا در منطقه خواهد شد.
اخطار‌های زیادی در این باره به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داده شده؛ مبنی بر اینکه تا جای ممکن موارد بهداشتی و ضدعفونی برای کارگران این مجموعه رعایت و شرایطی فراهم شود و از روز‌های مرخصی کارگران (۱۴ روز) کاسته یا لغو شود تا از شهر خارج نشوند و حتی الامکان محیطی فراهم شود تا این کارگران این بازه را در آنجا سپری کنند و به خارج از شهر تردد نداشته باشند؛ اما این‌ها همه در حد پیشنهاد بوده و گوش مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس چندان به این حرف‌ها شنوا نیست!
حالا اما کرونا این روزها مرتب رکورد خود را در استان بوشهر می‌شکند، دیروزهم رکورد دیگری در شناسایی مبتلایان به کرونا در استان به دست آمد و ۲۳۲ نفر دیگر به فهرست مبتلایان افزوده شدند.
در همین راستا پایگاه تحلیلی خبری "نفتی‌ها"نظرسنجی هفته گذشته خود را به همین موضوع اختصاص داده بود و از مخاطبینش خواسته بود تا نظر خود را درباره نحوه عملکرد مسوولان این منطقه استراتژیک اعلام کنند.
در این میان اما بیش از  ۶۶ درصد مخاطبان این عملکر را ضعیف دانستند که خب چندان هم درو از  انتظار نبود.
اکنون شهرستان بوشهر در شرایط هشدار است و البته نباید این نکته را فراموش کرد که علاوه بر مسئولین مردم نیز  باید با رعایت نکات بهداشتی نقش خود را در برابر از بین بردن این ویروس ایفا کنند.

 





 

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/38495

کلیدواژه

کرونا در عسلویه

کروناویروس

ویروس کرونا

ویروس کرونای

شیوع کرونا

کرونا

صنعت نقت و کرونا

شیوع ویروس کرونا

جلوگیری از شیوع کرونا

بحران کرونایی

پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها