نفت / شناسه خبر: 189302 / تاریخ انتشار : 1403/1/26 15:18
|

اما و اگرهای یک پیشنهادجدید بنزینی/تا اطلاع ثانوی نسخه‌ نپیچید

درست زمانی که انتشار اخبار ضد و نقیض جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران همزمان با احتمال دوباره افزایش بهای بنزین و خبر قطع واریز سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی در صدر اخبار جولان می‌دادند...

نفتی ها /درست زمانی که انتشار اخبار ضد و نقیض جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران همزمان با احتمال دوباره افزایش بهای بنزین و خبر قطع واریز سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی در صدر اخبار جولان می‌دادند؛ مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص با پیشنهاد افزایش قیمت بنزین باز هم نسخه دیگری برای اقتصاد ایران پیچید!

میزسلیم اما باز هم با اشاره به قیمت پایین بنزین در کشور از پایین بودن بهای سوخت در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان و مسبب لودنش در افزایش مصرف بنزین، قاچاق سوخت و افزایش آلودگی محیط‌زیستی گفته است.

او در ادامه تنها راه مقابله با این مشکلات را بالا بردن قیمت بنزین و افزایش سخت‌گیری‌ها در بحث تخصیص سهمیه بنزین دارندگان وسایل نقلیه می‌داند تا در آینده ایران در فهرست کشورهای واردکننده بنزین قرار نگیرد؛ این اما در حالی است که از نگاه بسیاری از کارشناسان سوایل که مظرح شده این است که چرا  هیچ گاه اشاره ای به تکنولوژی پایین و عقب‌مانده ساخت به‌کاررفته در تولید موتور خودروهای داخلی که از نگاه کارشانساان  یکی از عوامل اصلی افزایش مصرف سوخت در کشور است نمی‌شود.

موضوع اما زمانی جالبتر می‌شود که بگوییم میرسلیم که اکنون به تریبون‌دار دیدگاه دولتی و مدافع اصلی افزایش قیمت بنزین تبدیل شده، عضویت در هیات مدیره مرکز تحقیقات و تولید موتور بسیاری از خودروسازان دولتی را در کارنامه خود ثبت کرده که ازجمله می‌توان به مدیرعاملی شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو (ایپکو) تا سال ۱۳۹۹ اشاره کرد.

و شاید بهتر باشد متولیان صنعت خودرو و تصمیم‌گیران ارشد کشور به جای مطالبه‌گری و طرح مسائل و چالش‌های جدیدی که مبنای کارشناسی ندارند، پاسخگوی عملکرد ۴۰ساله خود باشند و اگر در مدتی که این افراد تمام انرژی و زمان خود را صرف مخالفت با واردات خودرو به کشور کردند می‌توانستند تنها یک لیتر از مصرف سوخت خودروهای داخلی را از طریق بازطراحی مجدد پیشرانه و نه حتی تولید و معرفی یک محصول جدید کاهش دهند، اکنون دیگر از ضرورت افزایش قیمت بنزین به منظور کاهش آلودگی هوا و عدم واردات بنزین به کشور دم نمی‌زدند.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/189302

کلیدواژه

پیشنهادجدید بنزینی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها