نفت / شناسه خبر: 189464 / تاریخ انتشار : 1403/2/3 20:20
|

امضای قرارداد تجارت ال ان جی بین عمان و توتال انرژی

شرکت های عمان ال ان جی و توتال انرژی اعلام کردند، قرارداد خرید و فروش ال ان جی برای عرضه سالانه 800 هزار تن گاز طبیعی مایع را امضا کرده اند.

نفتی ها / شرکت توتال انرژی که ۵.۵۴ درصد از LNG عمان را در اختیار دارد، از سال ۲۰۲۵ به مدت ده سالال ان جی مورد نیاز خود را از این شرکت عمانی تامین خواهد کرد.
عمان LNG نیز هفته گذشته با اپراتور شبکه گاز دولتی بوتاش ترکیه برای تامین سالانه ۱ میلیون تن LNG به مدت ۱۰ سال از سال ۲۰۲۵ قراردادی امضا کرد، این شرکت همچنین قرارداد ۱۰ ساله با شل  امضا کرد که فصل جدیدی را برای عرضه ۱.۶ میلیون تن در هر سال از سال ۲۰۲۵ باز می کند.
به گفته شرکت نفت فرانسوی، TotalEnegies همچنین تصمیم نهایی سرمایه گذاری (FID) را برای پروژه Marsa LNG در عمان گرفته است.
این پروژه توسط یک سرمایه گذاری به نام Marsa Liquefied Natural Gas اجرا خواهد شد. شرکت دولتی نفت عمان  ۲۰ درصد باقی مانده از تجارت را در اختیار دارد و ۸۰ درصد باقی مانده را نیز TotalEnergies در اختیار دارد.
 سهام ۳۳.۱۹ درصدی این شرکت در میدان شمال شرقی مبروک در بلوک ۱۰، روزانه ۱۵۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی برای این پروژه تامین می شود که نیروگاه تاسیسات LNG Marsa را تامین می کند. تولید این بلوک در ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شد و در این ماه به پلتفرم رسید.
این پروژه همچنین شامل ساخت یک کارخانه مایع سازی LNG در بندر سوهار با ظرفیت ۱ میلیون تن در هر سال است. تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۸، پیش‌بینی می‌شود که تولید، عمدتاً برای خدمات رسانی به بازار سوخت دریایی آغاز شود. به منظور تامین کل نیاز برق تاسیسات، یک نیروگاه خورشیدی نیز احداث خواهد شد.
به گفته TotalEnergies، مذاکرات برای ساختن مجموعه‌ای تا ۸۰۰ مگاوات، از جمله پروژه خورشیدی ۳۰۰ مگاواتی که برای تغذیه LNG Marsa خواهد بود، در سطح پیشرفته‌ای است.
منبع : بازار نفت گاز پتروشیمی

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/189464

کلیدواژه

توتال انرژی

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها