نفت / شناسه خبر: 138131 / تاریخ انتشار : 1402/9/8 11:48
|

رشد مصرف گاز در بخش‌های مختلف نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش پیدا کرده است

وزیر نفت گفت: رشد مصرف گاز در بخش‌های مختلف نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش پیدا کرده است اما ...

نفتی ها /وزیر نفت گفت: رشد مصرف گاز در بخش‌های مختلف نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش پیدا کرده است اما خوشبختانه امسال در بحث تامین سوخت نیروگاه‌ها به عنوان سوخت پاک نسبت به سال قبل روزی ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها دادیم و روزی ۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع دادیم. به طبع سوخت مایع کمتری در روز مصرف می‌شو و به عبارت دیگر نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع کمتر استفاده شده که در راستای بحث هوای پاک اقدامات خوبی را وزارت نفت در این دولت شروع کرده است.

جواد اوجی وزیر نفت در پایان جلسه هیات دولت با اشاره به میزان مصرف گاز با سرتر شدن هوا، عنوان کرد: دیروز شرکت گاز گزارش داد تقریبا نزدیک به ۴۶۵ میلیون متر مکعب در بخش خانگی، تجاری، صنایع غیرعمده مصرف داشتیم. رشد مصرف گاز در بخش‌های مختلف نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: خوشبختانه امسال در بحث تامین سوخت نیروگاه‌ها به عنوان سوخت پاک نسبت به سال قبل روزی ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها دادیم و روزی ۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع دادیم. به طبع سوخت مایع کمتری در روز مصرف می‌شو و به عبارت دیگر نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع کمتر استفاده شده که در راستای بحث هوای پاک اقدامات خوبی را وزارت نفت در این دولت شروع کرده است.

وزیر نفت یادآور شد: تا امروز ۱۱ ونیم میلیون متر مکعب گازهای سمی مشعل را جمع‌آوری و تبدیل به ارزش افزوده در پتروشیمی‌ها کردیم ان‌شا‌الله تا پایان امسال به ۱۸ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

اوجی خاطرنشان کرد: در دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی هم برای تاکسی‌ها و هم وانت بارها وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش تمامی تلاش خود را می‌کند که این هم در بهبود هوای پاک خیلی کمک می‌کند. در ذخیره‌سازی هم خوشبختانه امسال رکورد خوبی در در ذخیره‌سازی گاز در مخازن طبیعی انجام دادیم و به عدد ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است که در تمامی پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال ایستگاه‌های تقویت فشار اورهال انجام دادیم و نسبت به شروع دولت ۵۰ میلیون متر مکعب تولید گاز خام بیشتر شده است.

وی گفت: در تامین سوخت نیروگاه‌ها و سوخت مایع هم در صنایع و هم در نیروگاه‌ها باز رکورد خوبی داشتیم. بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها ذخیره کردیم. این‌ها همه کمک می‌کند که ان‌شا‌الله با تلاش همکاران ما در حوزه نفت زمستان امسال با توجه به ناترازی گازی که داریم به لحاظ عدم سرمایه‌گذاری در دوره‌های قبل و رشد تولید گازی که نداشتیم با این ترفندها و این ابتکارات زمستان را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم.

لینک کوتاه

http://naftiha.ir/138131

کلیدواژه

مصرف گاز

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها